مصرف روزانه آلو باعث محافظت از استخوان ها در زنان یائسه می شود

آلو

مصرف روزانه آلو باعث محافظت از استخوان ها در زنان یائسه می شود

طبق یک تحقیق، در زنان یائسه، خوردن هر روز آلو از کاهش تراکم استخوان لگن جلوگیری می کند و از شکستگی لگن محافظت می کند.

نویسنده این مطالعه، گفت: «داده های ما از استفاده از آلو خشک برای محافظت از لگن در برابر از دست دادن استخوان پس از یائسگی پشتیبانی می کند. در واقع، این داده ها ممکن است به ویژه برای زنان یائسه ای که نمی توانند از درمان دارویی برای مبارزه با تحلیل استخوان استفاده کنند و به یک استراتژی جایگزین نیاز دارند، ارزشمند باشد.

محققان به طور تصادفی 79 زن  را برای خوردن 50 گرم آلو خشک روزانه به مدت 1 سال و 78 زن را برای خوردن 100 گرم آلو در روز برای یک سال و  78 زن را هم در در گروه کنترل قرار دادند. برای گروه کنترل در صورت نیاز کلسیم و ویتامین D3 برای برآوردن مقدار توصیه شده روزانه تجویز شد.

محققان اثرات مداخله غذایی بر تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) و نشانگرهای زیستی استخوان را هر 6 ماه یکبار ارزیابی کردند.

تغییرات در تراکم مواد معدنی استخوان، خطر شکستگی

اندازه ‌گیری‌های کل تراکم مواد معدنی استخوان لگن نشان داد که زنانی که روزانه 50 گرم آلو ( 6 آلو ) می‌خورند، در ارزیابی‌های 6 و 12 ماهه، BMD را حفظ می‌کنند. آنها همچنین کاهش قابل توجهی کمتری در BMD بین شروع و 12 ماه مدت مطالعه در مقایسه با گروه کنترل داشتند.

گروهی که روزانه 100 گرم آلو  ( 12 آلو ) می‌خوردند، در مقایسه با گروه کنترل، همان مزیت تراکم استخوان لگن را با گروه 50 گرمی نداشتند. با این حال، این زنان در مقایسه با گروه کنترل، خطر کمتری برای شکستگی پوکی استخوان عمده داشتند.

تجزیه و تحلیل آلوهای ترکیبی

در تجزیه و تحلیل های تلفیقی، گروه کنترل به طور قابل توجهی تراکم کل استخوان هیپ را در مقایسه با گروه مداخله با آلو از دست دادند. گروه کنترل خطر بیشتری برای شکستگی لگن در 6 ماهگی و خطر بیشتری برای شکستگی پوکی استخوان عمده در ماه های 6 و 12 در مقایسه با ابتدای مطالعه داشتند. از سوی دیگر، شرکت کنندگان در گروه آلو، خطر شکستگی لگن و شکستگی پوکی استخوان عمده را تا 12 ماه حفظ کردند.

تجزیه و تحلیل‌های تلفیقی از نشانگرهای زیستی استخوان و هورمون‌ها نشان داد که هم گروه کنترل و هم گروه آلو، افزایش فاکتور رشد شبه انسولین 1 و 25 هیدروکسی ویتامین D را تجربه کردند.

علی‌رغم یافته‌ها مبنی بر اینکه مصرف روزانه آلو ممکن است یک گزینه غیردارویی برای حفظ تراکم استخوان باشد، محققان توصیه کردند که «میزان تأثیر درمان آلو بر تراکم استخوان با داروهای پوکی استخوان قابل مقایسه نیست».

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی