فواید مصرف مکمل امگا 3 در دوران بارداری

امگا 3

مصرف مکمل امگا 3 در دوران بارداری سوخت و ساز آهن را در جنین افزایش می دهد و از کمبود آهن در نوزاد جلوگیری می کند.
برای اولین بار، تحقیقات ثابت کرده است که مصرف مکمل اسید docosahexaenoic (DHA)  که یک اسید چرب غیر اشباع ضروری امگا 3 است توسط مادر متابولیسم آهن را در جنین افزایش می دهد و به عبارت دیگر ژن های کلیدی تنظیم کننده ی انتقال آهن از طریق جفت را افزایش می دهد.
مکمل DHA  علاوه بر کمک به رشد اولیه ی مغز، به متابولیسم آهن در نوزادان تازه متولد شده نیز کمک می کند. علاوه بر این، به بهبود ذخایر آهن قبل از تولد و بعد از تولد کمک می کند تا از کمبود آینده و آسیببی که می تواند به رشد شناختی کودک زده شود جلوگیری  شود.
به منظور انجام این بررسی، محققان 110 زنان باردار سالم که در ماه ششم بارداری بودند را به 2 گروه تقسیم کردند. در گروه کنترل 54 زن که یک رژیم غذایی متعادل به همراه ماهی و 2 لیوان نوشیدنی لبنی کنترل شده مصرف می کردند و گروه مداخله که شامل 56 زن بود و و یک رژیم غذایی متعادل را به همراه ماهی و 2 لیوان نوشیدنی لبنی که با 400 میلی گرم روغن ماهی غنی شده بود مصرف می کردند. محققان نمونه جفت را بعد از کار، برای بررسی بیان ژن و پروتئین مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
نتایج اثرات مفید از مصرف مکمل های DHA توسط مادربر هموستاز آهن از طریق (syncytiotrophoblast) نشان داد که باعث افزایش انتقال آهن مادر به جنین و بهبود ذخایر آهن جنینی می شود.
“بنابراین، این مکمل DHA  به عنوان یک استراتژی های تغذیه ای نه تنها به رشد شناختی و بصری کودک کمک می کند، همچنین می تواند در جلوگیری از خطر دچار کم خونی کمک کند. در این راستا، این مکمل مادری می تواند از آنمی مرتبط با عوارض پری ناتال مانند وزن کم هنگام تولد و رشد شناختی ثانویه جلوگیری کند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی