فقط با سرکه سیب جوش های خود را درمان کنید

سرکه سیب

سرکه سیب یک داروی طبیعی برای جوش است با استفاده از یک توپ پنبه ای  به منطقه پوست که در آن  آکنه وجوددارد قرار دهید.سرکه سیب باعث می شود آکنه رفته رفته خشک شود و زود از بین برود. همچنین بجای سرکه سفید  می توانید  از سرکه سیب استفاده کنید.  بهترین زمان  برای این کار شب قبل از رفتن به رختخواب است بهتر است سه باردر هفته این کار را انجام دهید

شب قبل خواب انجام بدین (سه بار در هفته)

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب رو با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و با بعد یک گوش پاک‌کن روی جوش‌ها بمالید.سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و تا حدی التهاب جوش رو از بین میبره.

خواص سرکه سیب برای پوست

خاصیت اسیدی سرکه‎سیب قابلیت آن را دارد که با این فرآیند ناخوشایند مقابله کند و در واقع می‌تواند بین PH طبیعی پوست و مو تعادل برقرار نماید.

اما اگر می‌خواهید از خواص این محصول طبیعی برای مصارف زیبایی پوست و مو بهره بگیرید، مطمئن شوید که نوع مرغوب، مناسب و طبیعی آن را انتخاب کنید.

در مورد خاصیت این سرکه برای پوست نیز تاکید می‌شود که سرکه‎سیب به طور کلی به زیبایی و بهبود ظاهری پوست کمک می‌کند چون پوست به طور طبیعی اسیدی است و سرکه سیب می‌تواند PH طبیعی پوست را متعادل سازد. در این صورت، بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار می‌شود.

سرکه سیب در عین حال به کاهش لکه‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست کمک می‌کند. به این ترتیب برای نرمی‌کلی پوست بهتر است دفعه بعد که به حمام می‌روید چند قاشق چایخوری از این سرکه را داخل وان پر از آب بریزید و مدتی در وان بمانید. محلول سرکه‎سیب و آب، پوست را مرطوب، تازه و از همه مهم‎تر پاک‎سازی می‌کند.

دیگر روش‌های استفاده سرکه سیب برای زیبایی و سلامت پوست :

۱- از بین بردن زگیل: یک پنبه خیس شده در سرکه سیب را روی زگیل بگزارید و آن را بانداژ کنید و بگزارید شب تا صبح بماند اگر این کار را به مدت یک هفته انجام دهید نتایج مثبتی مشاهده خواهید کرد.

۲-استفاده در ماسک صورت: مقداری سرکه سیب و خاک رس بنتونیت را به میزان مساوی مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را به صورت اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

۳-درمان بیماری‌های پوستی: بیماران مبتلا به پسوریازیس یا صدفک( نوعی بیماری خودایمنی مزمن پوستی) از سرکه سیب برای کاهش التهاب و سوزش می‌توانند استفاده کنند. یک پنبه را با چندقطره سرکه سیب آغشته کنید و آن را به آرامی‌به نواحی ملتهب بمالید.

۴- ضدجوش: باکتری‌ها را می‌کشد و pH سطح پوست را متعادل می‌سازد. همچنین چربی اضافی پوست را جذب می‌کند که یکی از دلایل اصلی جوش زدن هست. یک قسمت سرکه را با ۳ یا ۴ قسمت آب مخلوط کنید و به کمک یک پنبه ان را به پوستتان بمالید و بعد از ده دقیق شستشو دهید.

۵-استفاده به عنوان افترشیو:  بعد از اصلاح صورت می‌تواند به عنوان افترشیو به کار رود. یک بطری کوچک را از مقدار مساوی آب و سرکه سیب پر کنید و قبل از مصرف تکان دهید.

۶-بهبود آفتاب سوختگی: یک پارچه خیس شده در سرکه را به محل آفتاب سوختگی بمالید تا بهبود یابد.

۷-درمان رگ‌های واریسی:سرکه سیب برای رگ‌های واریسی مفید می‌باشد چون کمک می‌کند تا گردش خون بهبود یابد و رگ‌های متورم و بیرون زده را بهبود می‌دهد طوری که کمتر دیده می‌شوند و درد کمتری خواهند داشت. مقدار مساوی از سرکه سیب و لوسیون موردعلاقه تان را با هم مخلوط کنید و صبح و شب بر رگ‌های واریسی  با ماساژ اعمال کنید تا جذب شود.

۸-دئودورانت طبیعی: بیشتر دئودورانت‌های تجاری ضد تعریق هستند یعنی اینکه مجاری عرق کردن را مسدود می‌کنند اما تعریق یکی از روش‌های طبیعی بدن برای سم زدایی خودش هست و مسدود کردن آن به معنای مسدود کردن قابلیت سم زدایی هست. سرکه سیب به جای مسدود کردن مجاری تعریق خیلی ساده بوی بد را جذب و خنثی می‌کند. اگر بعد از مالیدن سرکه به زیر بغل بوی سرکه اذیتتان کرد نگران نباشید بعد از خشک شدنش بویش هم می‌رود.

امتیاز 3.5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی