راز لاغر ماندن با بادام

بادام

میان وعده ها سهم چشمگیری در میزان انرژی دریافتی روزانه دارند. به همین منظور، محققان مطالعه ای با هدف، ارزیابی اثرات بادام به  همراه وعده ی غذایی و یا به تنهایی بر میزان بر میزان قند خون، اشتها و  وزن بدن انجام دادند. در این بررسی 137 شرکت کننده که در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 به صورت تصادفی به 5 گروه تقسیم شدند 1- گروه کنترل، که در طول دوره پژوهش هیچ نوع مغز و یا دانه نخوردند؛ 2- گروهی که بادام را با میان وعده صبح دریافت می کردند؛ 3- گروهی که بادام را با میان  وعده عصر دریافت می کردند؛ 4- گروهی که  در وعده ی نهار بادام دریافت می کردند و 5- گروهی که در وعده ی شام بادام را دریافت می کردند،  لازم به ذکر است که شرکت کنندها میان وعده سهم بادام میان وعده خود را (43 گرم) 2 ساعت قبل و 2 ساعت بعد از  وعده ی اصلی خود می خوردند. این بررسی به مدت 4 هفته به طول انجامید.
یافته های حاصل از مطالعه نشان داد که مقادیر اسیدهای چرب غیر اشباع با یک پیوند دوگانه و هم چنین ویتامین E به طور معناداری در تمام گروه هایی که بادام خوردند در مقایسه با  سطح پایه و گروه کنترل افزایش یافت. میزان گرسنگی و تمایل به خوردن به طور چشمگیری در گروه هایی که بادام را به همراه میان وعده و یا همراه با وعده ی اصلی دریافت کرده بودند در مقایسه با گروه کنترل کاهش یافت، این اثرات یاد شده در گروه هایی که به همراه میان وعده بادام را مصرف کرده بودند،  برجسته تر بود. ولی تاثیر قابل توجهی بر میزان قند ناشتا و وزن افرادبه وجود نیاورد.
براساس یافته های حاصل از این پژوهش محققان نتیجه گیری کردند که مصرف روزانه 43 گرم بادام (5/1 انس) چه به عنوان میان وعده و یا همراه با غذا می تواند حس گرسنگی را سرکوب کند و  علاوه بر این، میزان نیاز به ویتامین E   را بدون اثر بر وزن بدن مرتفع سازد. از نظر محققین اثر بادام بر کاهش اشتها می تواند به دلیل محتوای  اسیدهای چرب غیر اشباع (13گرم/انس)، پروتئین (6 گرم/انس) و فیبر (4گرم/انس)  آن باشد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی