راز درمان طب سوزنی در لاغری موضعی و کنترل وزن

طب سوزنی

طب سوزنی برای کاهش وزن زمینه ای جدید می باشد. با آنکه طب سوزنی خود یک روش باستانی است، ولی مدت زمان بسیاری جهت کاهش و کنترل وزن مورد استفاده قرار می گرفته است. زندگی در عصر جدید چاقی را تا حدی گسترش داده است که هم متخصصین و هم افراد بیمار، به دنبال راه و روشی برای درمان چاقی و کنترل وزن هستند. و همین امر موجب شروع مطالعات و تحقیقات بر روی طب سوزنی جهت کاهش وزن شد.
طب سوزنی برای کاهش وزن اولین بار در سال 1998 در چین مورد بررسی قرار گرفت. آن زمان هنگام ورود غذاهای غربی به چین و محبوبیت یافتن آن در میان مردم بود.
طب سوزنی برای کاهش وزن روشی است که با استفاده از آن می توان عملکرد غدد درون ریز و دستگاه گوارش بیمار را بهبود بخشید و این کار باعث گوارش بهتر و ایجاد احساس سیری سریع تر در بیمار می شود. با ترکیب استفاده از سوزن و روش امبدینگ، کاهش وزن بیمار تقریبا تا حدی قطعی می گردد.
برخی از نقاط مخصوص طب سوزنی برای کاهش وزن شامل، معده، طحال و کلیه ها می شوند. دهان، ریه و تیروئید نیز دیگر نقاطی هستند که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند. روش درمانی مورد استفاده به طور ویژه برای بیمار طراحی شده و منطبق با نیاز ها و تفاوت های بدن بیمار، از هر فرد تا فرد دیگر متفاوت است.
در غرب نیز برخی روش های درمانی بر اساس تئوری طب سوزنی گوش برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. این روش ها عمدتا با نام “دانه گذاری گوش برای کنترل وزن” تبلیغ می شوند. این روش ها توصیه نمی شوند چرا که این روش ها تنها 10 درصد از درمان اصلی را شامل می شوند و همچنین ممکن است باعث عفونت و آسیب رسیدن به بخش غضروفی گوش شوند. طب سوزنی کاهش وزن با طب سوزنی گوش  یک روش درمانی زمان بر و نمی توان اثر آن را صرفا با قرار دادن گیره و دانه بر روی گوش ایجاد کرد. به همین جهت، هوشمندانه است که از انجام این چنین روش های درمانی که مشابه طب سوزنی گوش برای کاهش وزن هستند، خود داری کنید.
بسیاری از بیماران که تحت درمان طب سوزنی برای کاهش وزن قرار گرفته اند، در کمتر از یک سال، نتایج شگفت آوری و عالی را گزارش کرده اند. توجه داشته باشید که برنامه کاهش وزن با استفاده از طب سوزنی نیازی به تمرکز بر روی رژیم غذایی و ورزش ندارد. نکته اصلی در این روش، ایجاد احساس سیری سریع تر در بیمار است که در نتیجه موجب کاهش پرخوری در او می شود. داشتن اراده قوی برای خود داری از غذا خوردن یا گذراندن ساعات زیاد در باشگاه، ضروری نمی باشد. از طرف دیگر، در روش های غربی، متخصصان بیمار را ملزم به رعایت رژیم های غذایی و انجام ورزش می کنند. این کار تلاش و اراده زیادی از سوی بیمار می طلبد.
این در حالی است که در طب سوزنی برای کاهش وزن، بیمار تنها به اندازه 2 تا 3 جلسه در هفته یا یک جلسه در ماه با روش امبدینگ برای انجام درمان مراجعه می کند. این جلسات درمانی شامل فرو کردن سوزن در پوست و استفاده از جریان ضعیف الکتریکی می باشد. پس از آن نیز به بیمار توصیه می شود که برای کمک به زهر زدایی و تقویت جریان نیروی چی در بدنش ممکن است پزشک طب سوزنی ترکیبات گیاهی به صورت مکمل غذایی را پیشنهاد کند. قسمت اول این برنامه کاهش وزن گاهی ممکن است کند باشد. طب سوزنی گوش برای کاهش وزن نیز ممکن است برای این مورد استفاده شود که به شکل سوزن های 2 تا 3 میلی متری دارای برچسب است که در داخل گوش متصل می شوند.
قسمت بعدی برنامه کاهش وزن با استفاده از طب سوزنی شامل تثبیت شرایط بیمار و بازگرداندن او به رژیم غذایی عادی و معمولی، که ممکن است در طول درمان از بین رفته باشد، است. در نتیجه در این روش تلاش می شود در حالی که بیمار از رژیم غذایی معمولی خود لذت می برد، وزنش ثابت نگه داشته شود.
به طور کلی اگر شما نیز در کاهش وزن خود دچار مشکل هستید، طب سوزنی برای کاهش وزن می تواند راه حلی ایمن و طبیعی برای شما باشد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی