در رژیم غذایی پر پروتئین چه چیزی را بخوریم؟

پروتئین

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، اغلب تصمیم می گیرند رژیم غذایی با پروتئین بالا مصرف کنند. خوردن پروتئین به فرد کمک می کند احساس سیری کند، و این باعث می شود که در کل کالری کمتری مصرف کند. رژیم های غذایی پر پروتئین به طور معمول شامل مقادیر زیادی پروتئین و تنها مقدار کمی کربوهیدرات هستند.

بیشتر افراد می توانند با خوردن گوشت، ماهی، لبنیات، لوبیا و حبوبات، تخم مرغ و سبزیجات مانند مارچوبه و اسفناج، که از نظر پروتئین نسبتاً غنی هستند، رژیم غذایی پر پروتئین را دنبال کنند.
افراد در این رژیم غالباً مصرف کربوهیدرات خود را کاهش می دهند، که ممکن است شامل محدود کردن مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده، نان و سایر شیرینی ها، آب نبات و ماکارونی و برنج سفید باشد.

فواید
با ترکیب حبوبات با دیگر منابع پروتئین می توانید این اطمینان را حاصل کنید که تمام اسیدهای آمینه های ضروری را دریافت کرده اید.
پروتئین علاوه بر کمک به کاهش وزن، برخی مزایای اساسی به بدن می دهند که شامل موارد زیر است:
تولید آنزیم هایی که به قدرت هزاران واکنش شیمیایی در بدن کمک می کنند.
کمک به بدن در حفظ و ترمیم مو ، پوست ، ماهیچه ها و استخوان ها
تولید هورمون هایی که باث ارتباط بین ارگان ها و سلول های بدن می شوند.

پروتئین همچنین برای تامین اسیدهای آمینه  ها لازم است. 22 اسید آمینه وجود دارد که 9 تای آنها اسدآمینه ضروری نامیده می شوند چون بدن قادر به تولید آنها نیست و بدن از طریق رژیم غذایی آنها را دریافت می کند.
پروتئین موجود در منابع حیوانی حاوی تمامی اسیدهای آمینه ها است، بنابراین افراد از آن ها به عنوان یک منبع پروتئین کامل یاد می کنند. در مقابل ، بسیاری از پروتئین های گیاهی فقط برخی از اسیدهای آمینه ها را تأمین می کنند، به این معنی که افراد برای به دست آوردن اسیدهای آمینه های  ضروری، باید آنها را با دیگر منابع پروتئینی ترکیب کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی