جوان ماندن با مصرف غذاهای چرب !

دختر زیبا

آیا می دانستید با مصرف غذاهای چرب می توانید پیرشدنتان را به تاخیر بیندازید!

تحقیقی جدید نشان می‌دهد که خوردن غذای پر چربی، سالمندی را به تأخیر می‌اندازد.
با افزایش سن، سیستم عصبی ما شروع به معیوب شدن می‌کند و مغز ما برخی از ظرفیت‌های فکری‌اش را از دست می‌دهد، زیرا سیستم ترمیم سلول‌ها که از آسیب رسیدن به دی ان ای جلوگیری می‌کنند از کار می‌افتد و در این مرحله ریسک ابتلا به بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزایمر که با افزایش سن ارتباط تنگاتنگی دارند بالا می‌رود.
محققان دانشگاه کپنهاگ با مطالعه چگونگی تأثیر سیستم ترمیم دی ان ای بر سالمندی موش‌ها مشاهده کردند که دادن غذای پر چرب به موش‌های مبتلا به سندورم کوکائین علائم سالمندی مانند کاهش قوه شنوایی و نیز کم شدن وزن را به تعویق انداخت.
غذاهای پر چرب برای مثال آن‌هایی که میزان بالایی روغن نارگیل یا چربی‌های مشابه دارند بیشتر با به تأخیر انداختن سالمندی ارتباط دارند زیرا می‌توانند کتون تولید کند. کتون‌ها سوخت مغز هستند و هنگامی که قند بدن کم باشد، مانند زمانی که روزه می‌گیرید، از مغز محافظت می‌کند. بنابراین وقتی بدن به قند نیاز دارد چربی را تجزیه و کتون تولید می‌کند.
به گفته محققان با نتایج این تحقیق می‌توان امیدوار بود که مواد غذایی پرچربی تأثیر خوبی بر مغز و درمان کودکان مبتلا به سندروم سالمندی زودرس داشته باشد. مغز با استفاده از این غذاها سوخت بیشتر و قدرت بالاتری برای ترمیم آسیب‌های وارده خواهد داشت.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی