تغییر یافتن طعم آب و دلایل آن

آب معدنی

دلیل تغییر یافتن مزه آب چه می تواند باشد و ایا این تغییر مزه برای سلامتی انسان ضرر دارد ؟ و به معنای خراب شدن آب است  و به چه دلیل روی بطری ها پلاستیکی تاریخ انقضا وجود د دارد؟ممکن  است تا به حال از خودتان سوال کرده باشید،‌ چرا وقتی لیوان آب را از شب تا صبح  کنار تختخواب می‌گذارید، صبح طعم آن تغییر می یابد؟

در طول شب تغییرات کوچکی در آب اتفاق می‌افتد که باعث جذب دی اکسید کربن می‌شود و مزه آن را کمی اسیدی می‌کند. البته نگران نباشید؛ این تغییر برای انسان ضرری ندارد.
با توجه به این که آب، پروتئین یا قند ندارد، بنابراین میکروب‌ها نمی‌توانند عناصر تشکیل دهنده‌اش را بشکنند و به این ترتیب، مثل غذا فاسد نمی‌شود؛ اما مواد شیمیایی موجود در آن تغییر می‌کند. برای نمونه، اگر شب تا صبح در فضای باز بماند، دی اکسید کربن جذب آن می‌شود. البته اگر آب زیاد بیرون بماند، در معرض رشد باکتری‌ها قرار می‌گیرد و حتی ممکن است جلبک و پشه بگذارد.
آب‌های بسته بندی شده هم تا وقتی که درست نگهداری شوند، مشکلی پیش نمی‌آورند. البته بطری‌های پلاستیکی منافذ بسیار ریزی دارند و برای همین، نباید نزدیک مواد شیمیایی خطرناک نگهداری شوند. بعضی از پلاستیک‌ها هم وقتی حرارت ببینند، ماده ای به نام «بیسفنول ای» آزاد می‌کنند و به همین دلیل است که نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند.
اگر چنین مشکلاتی پیش نیاید، پلاستیک به مرور زمان می‌تواند کمی طعم آب را عوض کند و به همین دلیل است که کارخانه‌ها روی بطری تاریخ انقضا درج می‌کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی