تصورات نادرست غذایی

تصورات نادرست غذایی

روز به روز در حال چاق شدن هستیم بدون اینكه از چگونگی آن باخبر باشیم. به گفته محققان مهمترین دلیل چاقی تصورات نادرستی است كه از حذف، جانشینی یا افزایش برخی خوراكی‌ها در رژیم غذایی روزانه داریم. در اینجا به برخی از این تصورات كه باعث چاقی می شود اشاره می كنیم. عده ای گمان می كنند كه حذف چربی از غذا می تواند به كاهش وزن كمك كند، البته درست است كه خوردن حبوبات، میوه، سبزیجات و لبنیات كه كالری پایین دارند به كاهش وزن كمك می كند، اما بسیاری از غذاها و دسرهای فاقد چربی مثل شیرینی و دسرهای منجمد كالری بسیار بالایی دارند. به همین دلیل است كه ممكن است با استفاده زیاد از این غذاها وزن اضافه كنید. همیشه به میزان كالری غذاها دقت داشته باشید چون مقدار كالری است كه باعث بالا رفتن یا پایین آمدن وزن می شود و یا اینكه ورزش دو یا سه بار در هفته به مدت نیم ساعت به كاهش وزن كمك می كند.هر مقدار ورزش البته بهتر از اصلاً ورزش نكردن است. من نمی خواهم بگویم كه ورزش كردن بی فایده است. ورزش باعث سوختن كالری می شود و بسیار در كاهش وزن موثر است. اما از آنجا كه ورزش با شدت متوسط بیشتر برای حفظ سلامتی است، به كاهش وزن كمك چندانی نمی كند.پس اگر می خواهید ورزش را به عنوان راهی برای كاهش وزن استفاده كنید، باید از حد متوسط بیشتر ورزش كنید. بهترین راه این است كه ورزش را با یك رژیم غذایی مناسب و كم كالری تركیب كنید.
فكر نكنید داروهای رژیمی راه بسیار خوبی برای شروع وزن كم كردن است .
داروهای لاغری فقط برای افراد چاق و آنها كه مبتلا به بیماری های منجر شده از چاقی هستند مثل فشار خون و كلسترول بالا یا دیابت ساخته شده است.
به ویتامین ها متوسل نشوید.ویتامین ها معجزه نمی كنند و نمی توانند تاثیر غذاهای پرچربی و كم فیبر را خنثی كنند. سعی نكنید كه از مكمل های ویتامینه به عنوان میان بر استفاده كنید. می توانید همین میزان ویتامین را با خوردن میوه ها و سبزیجات تامین كنید. هرچند اگر كمتر از ۱۵۰۰ كالری در روز استفاده كنید، به ناچار باید از مكمل های مولتی ویتامین استفاده كنید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی