بعد از ورزش چند کالری می سوزانیم

ورزش

طبق آخرین تحقیقات  بین  ورزش های شدید  در طی جلسات تمرین و سوزاندن کالری ارتباط تنگاتنگی وجود دارد  هر چقدر انرژی زیادتری مصرف کنیم اضطراب کاهش می یابد و همین کاهش اضطراب باعث می شود که هورمون اندروفین ترشح شود که باعث شادی و نشاط انسان می شود  که همین فایده ورزش بسسیار خوبست ولی اکنون ببینیم پس از اینکه ورزش کردیم و تمام شد چقدر کالری می سوزانیم

سوزاندن انرژی نه تنها در زمان ورزش بلکه در ساعات بعد از ورزش هم که بدن در حال استراحت است، ادامه پیدا می کند. یعنی شما با ورزش کردن، نه تنها در زمان ورزش به کاهش وزن خودتون کمک می کنید بلکه تا بیش از ۱۴ ساعت بعد از ورزش هم بدن شما از انرژی سوزی باز نمی ماند و همچنان در حال سوزاندن انرژی است.

 نکته جالب اینجاست که این انرژی سوزی حتی تا زمانی که به خواب می رویم هم ادامه پیدا می کند و در ساعت های اولیه خواب، بدن همچنان در حال سوزاندن انرژی ناشی از ورزش است.

مقدار انرژی که هر فرد در طی ورزش می سوزاند، متفاوت است و بستگی به عوامل متعددی مثل جنس، سن، وراثت و نوع ورزش و … دارد. حال چه انرژی که می سوزانید زیاد باشد و یا اونطور که انتظار دارید،‌ نباشد،‌ در هر صورت خیلی بهتر از این است که بی تحرک باشید. فعال باشید و مطمئن باشید که تلاش شما بی ثمر نیست و فواید اون خیلی بیش از اون چیزیست که در ذهن خودتون دارید. یک نمونه بارز این امر هم این است که حتی بعد از پایان ورزش و در زمان استراحت همچنان در حال سوزاندن انرژی هستید.

البته هر قدر که ورزشی که انجام می دهید، شدیدتر و پرتحرک تر باشد،‌ مسلماً انرژی که می سوزانید بیشتر بوده و انرژی سوزی بعد از پایان ورزش هم مدت بیشتری دوام می آورد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی