برای خوش هیکل شدن به استقبال مرگ می روند

پرورش اندام زنان

تزریق انسولین در باشگاه های بدنسازی
جامعه > مشکلات مردم – یکی از رایج ترین توصیه هایی که مربیان ناوارد بدنسازی در برخی باشگاه ها به ورزشکاران و علاقه مندان به پرورش اندام می کنند، تزریق انسولین است.

به گزارش خبرآنلاین، کافیست سری به باشگاه های بدنسازی بزنیم یا با کسانی که به خوش هیکل شدن علاقه دارند گفتگو کنیم تا با روش های خطرناک اما رایج برای رسیدن به هیکلی زیبا و عضلانی آشنا شویم.

یکی از این روش ها که در باشگاه ها انجام می شود، تزریق انسولین است. این روش خطرناک که بسیار شایع و توصیه شده توسط مربیان ناوارد بدنسازی است اختلالات و مشکلات زیادی را برای ورزشکار ایجاد می کند.

همین مطلب، مورد توجه مخاطبان سرویس مشکلات مردم خبرآنلاین بوده که در مورد آن سوال پرسیده اند و درخواست کرده اند تا اگر تزریق هورمون های مختلف از جمله انسولین برای بدن مضر است، به آن ها اطلاع رسانی شود.

دکتر خدیجه رحمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در این باره به خبرآنلاین می گوید: انسولین هرومونی است که از لوزالمعده یا پانکراس ترشح می شود و تنظیم متابولیسم کربوهیدارت و چربی را به عهده دارد و از طرفی موجب مصرف گلوکز در سلول و افزایش سنتز پروتئین می شود.

او ادامه می دهد: استفاده از این هورمون بصورت انسولین سنتتیک تزریقی در افرادی که دچار سندرم پلی کیستیک، کاهش انسولین خون، سندرم متابولیک و دیابت نوع یک هستند مجاز است.

این متخصص تغذیه می گوید: متاسفانه در بدنسازی با این تفکر که انسولین باعث افزایش حجم سلول می شود و به عنوان یک آنابولیک محسوب می شود و موجب افزایش نیروی عضلانی است، از آن استفاده می کنند چرا که تشکیل گلکوژن را تحریک و حجم عضله را زیاد می کند.

او می گوید: چیزی که به آن اشاره کردم نقش طبیعی انسولین است و اگر به طور طبیعی ترشح شود، این کارکرد را دارد نه این که ما بخواهیم به صورت سنتتیک آن را به بدن اضافه کنیم. هر فردی انسولین در حد طبیعی در بدنش ترشح می شود و وقتی تشکیل گلیکوژن تحریک شد، حجم عضله زیاد می شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به خطراتی که مصرف نامناسب انسولین برای بدن دارد می گوید: استفاده از انسولین بدون این که بدن به آن نیاز داشته باشد، باعث پیشرفت دیابت مینتوس می شود و در طولانی مدت آسیب های عضوی ایجاد می کند. کما و مرگ هم در انتظار کسانی است که بدون نیاز به انسولین، به بدن این هورمون را اضافه کنند.

خدیجه رحمانی ادامه می دهد: اضافه شدن انسولین به بدن به صورت نامتناسب ایجاد شوک انسولینی می کند که از علائم آن می توان به تعریق زیاد، احساس سرما، رنگ پریدگی، گرسنگی، اضطراب و رعشه، کاهش هشیاری و غیره اشاره کرد.
او با بیان این که مقاومت انسولینی در 25 درصد افرادی که دچار اضافه وزن هستند مشاهده می شود گفت که تزریق انسولین در سنگین وزن ها خطر بیشتری نسبت به سایرین دارد.

این متخصص تغذیه از علاقه مندان به زیبایی اندام و عضلانی شدن بدن خواست تا زیر نظر متخصصین ورزشی و تغذیه این کار انجام شود چرا که با ورزش و تغذیه مناسب می توان به هدف رسید و همیشه راه طبیعی توسط متخصصان توصیه می شود.
دکتر رحمانی ادامه داد: باید به جوانان و نوجوانان هشدار داد و به آن ها گفت که همه روش های رایج در بدنسازی ها درست نیست و تنها به توصیه هایی می شود اعتنا کرد که پزشک متخصص آن را تایید کرده باشد.

او در پایان گفت: کمیته بین المللی المپیک تجویز انسولین را فقط در ورزشکارانی که دیابت دارند مجاز دانسته و تزریق این هورمون در سایر ورزشکاران تخلف است پس نوجوانان و جوانان برای افزایش حجم عضلات به این گونه روش ها روی نیاورند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی