ارتباط شیرین کننده ها و میزان دریافت کالری در روز

یک مطالعه جدید در مجله بین المللی اچپرینگر اثر چهار نوشیدنی مختلف را مورد آزمایش قرار داد: که شامل ساکارز، شیرین کننده مصنوعی غیر مغذی آسپارتام و دو شیرین کننده طبیعی بدون کالری ساخته شده از گیاه استویا و میوه مانک بود.

در این مطالعه کوتاه مدت، 30 مرد سالم به صورت تصادفی یکی از چهار نوشیدنی های شیرین را در هر یک از روزهای مختلف تحقیقات مصرف می کردند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا هر روز در ابتدای صبح صبحانه استانداردی استفاده کنند ودر اواسط صبح نوشیدنی ها را بخورند و یک ساعت بعد تا وقتی که کاملا سیر شوند ناهار را مصرف کنند. سپس بلافاصله غلظت قند خون و انسولین مورد سنجش قرار گرفت، همچنین شرکت کنندگان باید آنچه که در طول روز می خوردند را یادداشت می کردند.
در پایان مطالعه محققان به این نتیجه رسیدن که هیچ تفاوتی در مصرف کل انرژی روزانه در تمام چهار گروه مصرف کننده نوشیدنی وجود ندارد، و این به این معنی است که شرکت کنندگان به طور کلی مقدار مشابهی کالری در طول یک روز مصرف کرده اند. گروهی که نوشیدنی ساکارز استفاده کرده بودند غذای کمتری بعد از آن مصرف کرده بودند و گروه هایی که 3 نوشیدنی شیرین دیگر را مصرف کرده بودند غذای بیشتری در طول روز مصرف کردند. همچنین در میزان قند و انسولین اندازه گیری شده پس از مصرف 4 گروه نوشیدنی تفاوتی مشاهده نشد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی