آیا می‌توان هنگام کاهش وزن، پری صورت را حفظ کرد؟

پر بودن صورت

صورت انسان بطور خارق العاده‌ای پیچیده است. پوست، در روی لایه‌های طبقه بندی شده از چربی زیر پوستی که روی یک سیستم عضلانی پیچیده واقع شده‌اند قرار دارد. و این لایه‌ها، بخش‌های استخوانی متعددی که صورت را تشکیل می‌دهند پوشانده‌اند.

لایه‌ی چربی زیر پوستی صورت، نقش مهمی در حالت پری صورت شما دارد. اما هنگام کاهش وزن، این بخش هم مستعد آب شدن است. کاهش وزن آرام و پایدار، به همراه ورزش، مصرف آب کافی، و تمرینات صورت، می‌تواند به حفظ حالت پری صورت شما کمک کند.

اهداف سالمی‌برای کاهش وزن تعیین کنید
قدم اول
شاخص توده بدنی (BMI) فعلی‌تان را تعیین کنید. برای اینکه بدانید می‌خواهید به کجا برسید، باید اول یک نگاه واقع بینانه به موقعیت فعلی‌تان داشته باشید. برای محاسبه‌ی BMI خود می‌توانید اینجا کلیک کنید. محدوده‌ی BMI بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ درصد است. انتخاب یک BMI میانه برای رسیدن به آن، هم سالم است و هم برای حفظ حالت پری صورت که هدف شماست، مطمئن‌ترین هدف است.

قدم دوم
برای کاهش وزن، یک روش آرام و ثابت انتخاب کنید. این کار به حفظ توده‌ی عضلانی در حین کاهش وزن کمک خواهد کرد.

قدم سوم
برای حفظ وزن فعلی‌تان، نیازهای کالری روزانه‌تان را تعیین کنید. کالری مصرفی روزانه‌تان را حدود ۲۵۰ کالری کاهش داده و سطح فعالیت خود را برای سوزاندن حداقل ۲۵۰ کالری در روز از طریق ورزش افزایش دهید. با این کار شما در هر هفته، حدود ۰.۲۵ تا نیم کلو وزن کم می‌کنید.

قدم چهارم
برای کمک به کاهش وزنتان، هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه را به ورزش یا فعالیت‌های مرتبط اختصاص دهید.

قدم پنجم
وزن هدفتان را تعیین کنید. انتخاب کمترین عدد در محدوده‌ی وزن ایده‌آل، بطور کلی باعث می‌شود لاغرتر شوید، اما ممکن است بیشتر از آنچه که می‌خواهید از حالت پری صورتتان بکاهد. یک وزن سالم در میانه‌ی محدوده‌ی وزن ایده آل شما، یک هدف مطلوب و دست یافتنی است.

تمرینات عضلات صورت انجام دهید
قدم اول
دهانتان را پر از هوا کنید و لب‌هایتان را ببندید تا لپ‌هایتان پف کند. سپس هوا را به سمت یکی از گونه‌ها بفرستید و سپس این کار را برای سمت دیگر انجام دهید. با حرکت دادن هوا از یک سمت به سمت دیگر، گونه‌هایتان را باد کنید. این کار را برای هر طرف ۱۵ بار انجام دهید. ۳۰ ثانیه استراحت کنید و دوباره تکرار کنید.

قدم دوم
با چین دادن بینی‌تان در حالیکه گونه‌هایتان بالا می‌روند، حرکت بینی خرگوش را انجام دهید. حالا در این حالت، گونه‌ها را بمدت ۴ ثانیه سفت کنید و سپس عضلات صورتتان را شل و رها کنید. این حرکت را ۱۵ بار تکرار کنید، ۳۰ ثانیه استراحت کرده و دوباره انجام دهید.

قدم سوم
کل ناحیه‌ی گونه‌ها را با یک لبخند عریض و با دهان باز ورزش دهید. این یک لبخند بزرگ و اغراق آمیز است که با سفت کردن گونه‌های شما در حالیکه لب‌ها و دندان‌هایتان از هم فاصله دارند ایجاد می‌شود. سپس چشم‌هایتان را کاملا باز و گشاد کنید، مانند زمان‌هایی که تعجب می‌کنید.
مطلب مرتبط:  تاثیر طرز تفکر بر کاهش وزن

سعی کنید گوشه‌ی دهانتان را به سمت گوش‌هایتان بکشید. عضلات گونه را سفت کرده و بمدت ۴ ثانیه در همان حالت بمانید و سپس صورتتان را شل کنید. این حرکت را ۱۵ بار تکرار کرده، ۳۰ ثانیه استراحت کنید و دوباره انجام دهید.

نکات
تغییر ساختار استخوانی صورت شما ممکن نیست. و کاهش چربی فقط در یک قسمت از بدن (نه در بقیه‌ی قسمت‌ها)، یعنی کاهش وزن بصورت موضعی نیز غیر ممکن است. کاهش وزن سریع، باعث خواهد شد که اول آب بدنتان از دست برود، و سپس کتوزیس (نام دیگری برای مصرف عضلات بعنوان سوخت)، و در نهایت چربی بدن سوزانده خواهد شد. تغذیه‌ی مناسب، ورزش، و صبوری، بهترین راه‌ها برای کمک به حفظ حالت پری صورت شما در طول کاهش وزن هستند.
    بجای تمرکز بر رژیم غذایی، عادات سبک زندگی سالم را توسعه دهید و آنها را به بخش‌های دائمی زندگی روزمره‌تان تبدیل کنید. مقدار زیادی آب بنوشید، صبور باشید و همیشه لبخند پهنی به لب داشته باشید، چون هم برای زندگی شما مفید است، و هم برای عضلات صورتتان!

تجربه‌ی شما چیست؟ آیا شما هم راهی می‌شناسید که بتوان هنگام کاهش وزن جلوی ریزش صورت را گرفت؟ دیدگاه‌هایتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی