آلوده ترین میوه تابستانی را بشناسید

توت فرنگی

متاسفانه آفت کش‌ها و مواد سمی در انواع مختلف خود در مواد غذایی و خوراکی‌های مصرفی ما وجود دارند و بدتر از همه اینکه نا دیده گرفتن آنها کار بسیار دشواری است. از جمله این خوراکی می‌توان ب میوه توت فرنگی اشاره کرد که با توجه به اینکه درفصل آن قرار گرفته‌ایم و افراد نمی‌توانند از مصرف این میوه خوشمزه دل بکنند، باید مراقبت‌های لازم در نظر گرفته شود.

باید گفت، کالیفرنیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان توت فرنگی در ایالات متحده می‌باشد که برای افزایش بازده و بهبود سایز این میوه از انواع علف کش‌ها و سم کشَ‌های شیمیایی برای دفع آفات بهره می‌برد. کلر و پیکرین یکی از خطرناک‌ترین نوع این مواد شیمیایی است که امروزه در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده خطرناک در جنگ‌ جهانی اول به عنوان سلاح شیمیایی کار برد داشته، به این شکل که با استنشاق آن افراد به استفراغ و حالت تهوع گرفتار می‌شوند. در نتیجه سربازان مجبور بودند که ماسک‌های گاز خود را در آورده و در معرض هوای آزاد قرار گیرند.

با این وجود هنوز کلروپیکرین در دیگر مکان‌ها نظیر ادارات پلیس به عنوان گاز اشک آور کار برد دارد، غافل از اینکه این ماده خطرناک مشکلات تنفسی را برای افراد به بار می‌آورد.

عوارض کلروپیکرین
این ماده قوی علاوه بر اینکه برای انسانها سمی می‌باشد، حشرات را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده و باعث مرگشان می‌شود.

استفراغ تنها عارضه جانبی کلروپیکرین بوده و افراد با قرار گیری در معرض آن به برونشیت ورم ریه و سوزش چشم مبتلا می‌شوند.

مرکز کنترل بیماری‌ها اشاره دارد که این ماده شیمیایی قادر است آب، مواد غذایی و محصولات کشاورزی را آلوده کند.

مطالعات جوامع علمی نشان می‌دهند که کلروپیکرین در غیاب یک مانع سریعا به خاک تنزل می‌یابد لذا این اتفاق به گیاهانی که مورد سم پاشی قرار نگرفته‌اند، به شدت آسیب می‌زند.
حتی اگر شما مصرف توت فرنگی را نیز کنار بگذارید، این ماده خطرناک به دیگر مواد غذایی نفوذ می‌کند.

چگونه در برار کلروپیکرین محافظت شوید؟
اسپری کردن این ماده شیمیایی مستلزم پوشیدن لباس‌های محافظ است که سازمان‌های اجرای قانون بایستی پوست را در برابر این ماده خطرناک حفظ کند.
تنها راه نجات از این مواد، استفاده از خوراکی‌ها، مواد غذایی محلی و ارگانیک بوده که عاری از هر نوع ماده شیمیایی هستند.

حتی بهتر است که از فروشگاه‌های کشاورزی خریدهای خود را انجام دهید، چراکه می‌توانید افرادی را که روش ایمنی را برای تولید محصولات خود پی می‌گیرند را شناسایی کنید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی