آشنایی با رژیم غذایی Dukan

رژیم غذایی dukan

بسیاری از مردم می خواهند به سرعت وزنشان کاهش پیدا کند. با این حال، کاهش سریع وزن می تواند سخت باشد و حتی حفظ وزن مطلوب از آن نیز سختر است. رژیم Dukan ادعا می کند که می تواند باعث کاهش وزن سریع، دائمی و بدون گرسنگی شود.

رژیم غذایی Dukan چیست؟
رژیم Dukan یک رژیم غذایی کاهش وزن پر پروتئین و کم کربوهیدرات است که به 4 مرحله تقسیم شده است و توسط دکتر Dukan Pierre ، پزشک عمومی فرانسوی که متخصص مدیریت وزن است ساخته شده است.

رژیم غذایی Dukan چگونه کار می کند؟
در رژیم غذایی Dukan چهار مرحله که عبارتند از دو مرحله کاهش وزن و دو مرحله نگهداری وجود دارد. رژیم غذایی با محاسبه وزن واقعی و بر اساس سن، سابقه کاهش وزن و عوامل دیگر شروع می شود. اینکه چه مدت شما در هر مرحله خواهید ماند به این بستگی دارد که برای رسیدن به وزن “واقعی” چقدر لازم است وزنتان را از دست بدهید.

این چهار مرحله از رژیم غذایی دوکان عبارتند از:
فاز حمله (1-7 روز): رژیم غذایی تان با خوردن نامحدود پروتئین بدون چربی به علاوه 1.5 قاشق غذاخوری سبوس جو دو سر در روز شروع می شود.
فاز کروز (1-12 ماه): پروتئین بدون چربی یک روز با پروتئین بدون چربی و سبزیجات غیر نشاسته ای جایگزین می شود، به علاوه 2 قاشق غذاخوری سبوس جو دو سر هر روز می خورید.
مرحله تثبیت (متغیر): در این مرحله پروتئین بدون چربی و سبزیجات به صورت نامحدود ، برخی از کربوهیدرات و چربی، تنها یک روز در هفته پروتئین بدون چربی و 2.5 قاشق غذاخوری سبوس جو دو سر در روز مصرف می شود.
شما باید برای هر 500 گرم کاهش وزن در مرحله 1 و 2 این کار را به مدت 5 روز انجام دهید.
فاز تثبیت (نامحدود): از دستورالعمل های اساسی در مرحله تثبیت پیروی کنید. سبوس جو دو سر به 3 قاشق غذاخوری در روز افزایش می یابد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی