یک داروی ضدچاقی پس از مدت‌ها انتظار مجوز گرفت

داروی ضدچاقی

یک قرص جدید ضدچاقی این هفته توانست مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را بگیرد و سومین داروی ضدچاقی شود که در بیش از یک دهه اخیر تایید این سازمان را به دست آورده است.

به گزارش رویترز این قرص با نام کنتریو (Contrave) که شرکت Orexigen Therapeutics آن را ساخته است، ترکیبی از داروی ضدافسردگی بوپروپیون و فرمولاسیون این شرکت از داروی نالتروکسون است که برای جلوگیری از وابستگی به بوپروپیون طراحی شده است.

فعلا شرکت سازنده درباره اینکه این دارو کی وارد بازار می‌شود و قیمت آن چقدر است، خبری منتشر نکرده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه ژوئن تصمیم‌گیری درباره این دارو را به علت نگرانی‌ درباره وجود هشدارهای کافی روی بسته‌های آن سه ماه به تاخیر انداخته بود.

از آنجایی که کنتریو حاوی داروی ضدافسردگی است بر روی بسته آن درباره احتمال افزایش خطر افکار و رفتارهای خودکشی هشدار داده خواهد شد.

به این ترتیب کنتریو به داروهای ویووس(Vivus) ساخت شرکت کسیمیا و بلویک (Belviq) ساخت شرکت داروسازی آرنا که هردوی‌شان در سال ۲۰۱۲ تایید شدند، به عنوان درمان‌های انتخابی چاقی می‌پیوندد و برخی از تحلیلگران می‌گویند فروش این داروی جدید ممکن است تا سال ۲۰۱۶ از رقبایش پیشی بگیرد.

تایید یک داروی ضدچاقی جدید در آمریکا

دو داروی موجود ضدچاقی که انتظار می‌رفت به داروهای پرفروشی بدل شوند، انتظارها را برآورده نکردند که علت آن راهبردهای نادرست بازاریابی و نیز اثرات جانبی آنها از افسردگی تا خطرات قلبی بوده است.

این داروها همچنین با چالش‌های مربوط با بازپرداخت هزینه‌های خرید مواجه هستند. دولت و بیمه‌گران بهداشتی خصوصی از تحت پوشش قرار دادن بلویک و کسیمیا با توجه به اینکه درباره تاثیربخشی درازمدت این داروها قانع نشده‌اند و نیز اینکه بسیاری از بیماران درمان با این داروها را رها می‌کنند، اکراه دارند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی