گوشت قرمز ممکن است با اختلال روده در مردان مرتبط باشد

اختلال روده

گوشت قرمز ممکن است با اختلال روده در مردان مرتبط باشد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مردانی که گوشت قرمز زیادی می خورند، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای بیماری التهابی دردناک روده بزرگ باشند.

این اختلال که دیورتیکولیت نام دارد باعث درد شدید شکم، حالت تهوع و یبوست می شود. و می تواند منجر به عوارضی مانند پارگی یا انسداد در روده بزرگ شود.

مطالعه جدید نشان داد مردانی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را داشتند، در مقایسه با مردانی که کمترین میزان مصرف را داشتند، 58 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیورتیکولیت بودند.

محقق ارشد این مطالعه تاکید کرد که یافته ها علت و معلولی را ثابت نمی کند.

از سوی دیگر، به گفته وی، در حال حاضر دلایلی وجود دارد که به کاهش مصرف گوشت قرمز فکر کنیم. چان خاطرنشان کرد که مصرف زیاد با خطرات بالاتر بیماری قلبی و برخی سرطان ها مرتبط است.

او گفت: “این مطالعه یک دلیل دیگر برای محدود کردن گوشت قرمز در رژیم غذایی خود ارائه می دهد.” با بالا رفتن سن افراد، ایجاد “کیسه” در پوشش روده معمولی است. به گفته مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، بیش از نیمی از آمریکایی های 60 ساله و بالاتر به این بیماری مبتلا هستند.

اکثر افرادی که این کیسه ها را دارند هیچ مشکلی ندارند، اما حدود 5 درصد دچار دیورتیکولیت می شوند – جایی که کیسه ها عفونی یا ملتهب می شوند.

یافته های جدید که منتشر شد، بر اساس یک مطالعه طولانی مدت بر روی بیش از 46000 متخصص سلامت مرد است. در طی 26 سال، 764 مرد دچار دیورتیکولیت شدند. این خطر در میان مردانی که در 20 درصد بالای مصرف گوشت قرمز قرار داشتند، بالاتر بود: آنها 58 درصد بیشتر از مردانی که 20 درصد پایینی داشتند، به این بیماری مبتلا می شدند.

مردان در آن گروه برتر به طور متوسط ​​بیش از 12 وعده گوشت قرمز در هفته دریافت کردند، در حالی که آنهایی که کمترین مصرف را داشتند به طور متوسط ​​کمی بیش از یک وعده در هفته مصرف کردند.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که البته، تفاوت‌های زیادی بین مردانی که مقدار زیادی همبرگر و سایر گوشت‌ها می‌خورند و مردانی که نمی‌خورند، وجود دارد.

بنابراین این تیم عواملی مانند سن بالاتر، سیگار کشیدن، چاقی، ورزش نکردن و مصرف کم فیبر را در نظر گرفتند که همه این عوامل با خطر ابتلا به دیورتیکولیت بیشتر مرتبط هستند.

حتی در آن زمان، گوشت قرمز همچنان با خطر بیشتری مرتبط بود – به ویژه گوشت های فرآوری نشده، مانند استیک و همبرگر.

به گفته محقق این مطالعه، مشخص نیست که از این موضوع چه نتیجه ای می توان ساخت. او گفت که یک توضیح بالقوه این است که مردم معمولاً نسبت به گوشت‌های فرآوری‌شده ناهار، بخش‌های بزرگ‌تری از گوشت قرمز فرآوری‌نشده می‌خورند.

با این حال، مطالعات دیگر مصرف زیاد گوشت قرمز را با بیماری‌های روده بزرگ مرتبط دانسته‌اند و همه باید برای مصرف سبزیجات بیشتر، غلات کامل و طیف وسیعی از پروتئین‌های مختلف تلاش کنند.

واقعاً، این به تنوع بیشتر در انتخاب پروتئین بستگی دارد. گوشت قرمز را با ماهی یا مرغ یا حتی منابع گیاهی مانند توفو، لوبیا و حبوبات جایگزین کنید.

در این مطالعه هیچ ارتباطی بین طیور یا ماهی و خطر ابتلا به دیورتیکولیت وجود نداشت. بر اساس این ارقام، این تیم تخمین زد که اگر مردان یک وعده روزانه گوشت قرمز را با مرغ یا ماهی جایگزین کنند، خطر ابتلا به دیورتیکولیت به طور متوسط ​​20 درصد کاهش می یابد. بنابراین جایگزینی گوشت قرمز با ماهی یا مرغ ممکن است سودمند باشد.

 

نظریه هایی درخصوص اینکه چرا گوشت قرمز به دیورتیکولیت کمک می کند؟

به عنوان مثال، غذاهایی که مردم می خورند می توانند بر “میکروبیوم” روده تأثیر بگذارند – مجموعه عظیمی از باکتری ها که در دستگاه گوارش ساکن هستند.

همچنین شواهدی وجود دارد که مصرف مقدار زیادی گوشت قرمز به تحریک التهاب مزمن و سطح پایین در بدن کمک می کند. این به نوبه خود ممکن است خطر دیورتیکولیت را افزایش دهد.

از آنجایی که این مطالعه بر روی مردان متمرکز بود، تحقیقات آینده باید به این موضوع بپردازد که آیا الگوهای مشابه برای زنان نیز صادق است یا خیر.

اما هیچ دلیل بیولوژیکی وجود ندارد که باور کنیم یافته ها بر اساس جنسیت متفاوت است. علاوه بر این، زنان در حال حاضر دلایل زیادی برای هدف قرار دادن یک رژیم غذایی سالم، با محدودیت در مصرف گوشت قرمز، دارند.

دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهی را برای ارتقای سلامت توصیه می‌کند  و این شامل سلامت روده بزرگ نیز می‌شود. نیمی از بشقاب خود را از میوه ها و سبزیجات درست کنید، غلات کامل را انتخاب کنید و انتخاب های پروتئینی خود را تغییر دهید.

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی