گوجه فرنگی حاوی مواد مغذی است که از بیماری های عروقی جلوگیری می کند

گوجه

گوجه فرنگی حاوی مواد مغذی است که از بیماری های عروقی جلوگیری می کند

این میوه به طور گسترده در جهان تولید می شود و اکنون دانشمندان ژاپنی دریافته اند که گوجه فرنگی حاوی ماده مغذی است که می تواند با شروع بیماری های عروقی مقابله کند. این تحقیق نشان  می دهد که یک ترکیب استخراج شده، 9-oxo-octadecadienoic، دارای اثرات ضد دیس لیپیدمیک است.

دیس لیپیدمی خود معمولاً هیچ علامتی ایجاد نمی کند. می تواند منجر به بیماری های عروقی علامت دار مانند تصلب شرایین و سیروز شود. برای جلوگیری از این بیماری ها، جلوگیری از افزایش تجمع چربی ها مهم است.

گوجه فرنگی در حال حاضر به دلیل داشتن بسیاری از ترکیبات مفید برای سلامت شناخته شده است. در این مطالعه  محققان

9-oxo-octadecadienoic اسید را برای آزمایش خواص ضد دیس لیپیدمی بالقوه آن تجزیه و تحلیل کردند.

مشخص شد که این ترکیب اکسیداسیون اسیدهای چرب را افزایش می دهد و به تنظیم متابولیسم چربی کبد کمک می کند. این یافته ها نشان می دهد که -oxo-octadecadienoic  9 اسید دارای اثرات ضد دیس لیپیدمی است و بنابراین می تواند به پیشگیری از بیماری های عروقی کمک کند.

محققان این مطالعه گپبیان کردند، یافتن ترکیبی که به پیشگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی در مواد غذایی کمک می‌کند، یک مزیت بزرگ برای مقابله با این بیماری‌ها است. این بدان معناست که گوجه فرنگی به مردم این امکان را می دهد که به راحتی شروع اختلال چربی خون را از طریق رژیم غذایی روزانه خود مدیریت کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی