چگونه دانه چیا به کاهش وزن کمک می کند؟

دانه چیا

دانه چیا یک ابر غذای کوچک از مکزیک مرکزی و گواتمالا است که از گیاه مریم گلی هیسپانیکا می آید. آنها سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر غذایی، آنتی اکسیدان ها، کلسیم، فسفر و سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند. به دلیل این خواص مفید، دانه چیا به یک مکمل رایج برای کاهش وزن تبدیل شده است.

دانه چیا سرشار از فیبر رژیمی است که برای سلامت کلی گوارش و کاهش وزن مفید است. فیبر غذایی مهم است زیرا به کند کردن هضم کمک می کند، که به حفظ سطح ثابت قند خون و کاهش میل به خوردن بیشتر کمک می کند. مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد به این نتیجه رسید که مصرف روزانه 10 تا 12 گرم دانه چیا با کاهش قابل توجهی در شاخص توده بدنی، دور کمر و درصد چربی بدن، مستقل از سایر متغیرها مرتبط است.

فیبر غذایی موجود در دانه چیا نیز به افزایش احساس سیری و سیری کمک می کند. هنگامی که دانه های چیا با مایع ترکیب می شوند، متورم می شوند و یک ماده ژل مانند را تشکیل می دهند. این ماده دیر هضم است و به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری و سیری داشته باشید و منجر به هوس کمتر و کاهش دریافت کالری روزانه شود.

دانه چیا همچنین سرشار از پروتئین و چربی های سالم است. ثابت شده است که پروتئین به حفظ توده عضلانی و کاهش وزن کمک می کند. این ماده دارای اثر ترموژنیک بر روی بدن است، به این معنی که هضم پروتئین به انرژی بیشتری نسبت به هضم چربی ها و کربوهیدرات ها نیاز دارد، در نتیجه بدن کالری بیشتری برای هضم آن می سوزاند. خوردن پروتئین همچنین با کاهش گرسنگی، کاهش میل به غذا و تاخیر در شروع گرسنگی مرتبط است.

دانه‌های چیا همچنین سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که برای سلامت کلی و کاهش وزن مهم هستند. کلسیم و فسفر موجود در دانه های چیا می تواند به قوی و سالم ماندن استخوان ها و دندان ها کمک کند و همچنین به مهار گرسنگی کمک می کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در دانه چیا می تواند از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند و به محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرطان کمک کند.

خوردن دانه چیا به تنهایی لزوما باعث کاهش وزن نمی شود. با این حال، افزودن آنها به رژیم غذایی می تواند برای لاغری و مدیریت اهداف بلند مدت وزن بسیار مفید باشد. هنگامی که دانه چیا در ترکیب با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم استفاده می شود، می تواند راهی عالی برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تغذیه و کاهش وزن باشد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی