چه کسانی نباید زیاد سبزی بخورند

سبزی

همواره متخصصان تغذیه توصیه می کنند که سبزی زیاد بخورید اکنون ببینیم عوارض استفاده زیاد خوردن سبزی چه می تواند باشد و آیا همه  می توانند به مقدار زیاد سبزی بخورند

درست است که استفاده از رژیم غذایی‌ مبتنی بر سبزیجات، ریسک سرطان را پایین می‌آورد و از سلامت قلب محافظت می‌کند، اما زیاده‌روی در خوردن بعضی از سبزیجات خاص، می‌تواند خطرناک باشد، به‌خصوص اگر بیماری‌های خاصی داشته باشید.
ماده ناشناخته‌ای در گوجه‌فرنگی و محصولات ساخته‌شده از گوجه‌فرنگی وجود دارد که باعث رفلکس اسید معده می‌شود. برای همین کسانی که ناراحتی‌های گوارشی دارند، باید استفاده از گوجه‌فرنگی را به ۲ یا ۳ بار در هفته محدود کنند، بعد می‌بینند که چقدر وضعیت بهتری پیدا می‌کنند.
برای کسانی که داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند، خیلی مهم است که میزان ویتامین K در خونشان در حد مشخصی حفظ شود و ثابت بماند. افزایش ناگهانی این ویتامین، اثرگذاری داروهای رقیق‌کننده خون را کم می‌کند. برای همین مهم است که مصرف سبزیجات را چگونه و با چه سبزیجاتی تنظیم کنید. اگر به خوردن سبزیجاتی که ویتامین K زیادی دارند، مثل کلم، چغندر، اسفناج و شلغم علاقه دارید، باید دو نکته را رعایت کنید: هم از این سبزیجات کم بخورید و هم این‌که همیشه در ساعت مشخصی از روز از آن‌ها بخورید.
یک‌پنجم کسانی که سنگ کلیه آن‌ها بر اثر اگزالات کلسیم ایجاد می‌شود، میزان بالایی اگزالات در ادرارشان دارند. پس اگر سابقه سنگ کلیه در خانواده‌تان دارید، سبزیجات سرشار از اگزالات مثل اسفناج، چغندر و سبزی خوردن را محدود کنید.
آن‌هایی که قصد دارند وزنشان را کم کنند، نباید بادمجان سرخ‌شده بخورند. بادمجان سرخ‌شده، حجم زیادی چربی مضر دارد، حتی ۴ برابر سیب‌زمینی سرخ‌شده! پس بهترین راه مصرف بادمجان، کباب یا گریل کردن یا پختن آن است.

امتیاز 3 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی