پیشگیری از یبوست با این رژیم

یبوست

زمانی که یک رژیم کم کربو را می خواهیم شروع کنیم برخی از کربوهیدرات‌هایی که لازمست باید محدود یا حذف کنیم، در حقیقت آنها مسئول فعالیت منظم روده‌ها هستند.

زمانی که  یک رژیم کم کربو  را می خواهیم شروع کنیم  برخی  از کربوهیدرات‌هایی که  لازمست باید محدود یا حذف کنیم، در  حقیقت  آنها مسئول فعالیت منظم روده‌ها هستند. فیبر، هم جزو همین کربوهیدرات‌هاست و محدود کردن فیبر  باعث یبوست می‌شود. ولی این به آن معنا نیست که فیبر قادر نیست از طریق غذاهای دیگر مصرف شود یا هیچ راه دیگری برای جلوگیری از یبوست وجود ندارد.

قدم اول
هر روز ۸ تا ۱۰ لیوان متوسط تا بزرگ آب بنوشید. آب، کلیه‌ها، روده‌ی بزرگ، و سایر اندام‌های حیاتی شما را شستشو می‌دهد. نوشیدن آب، سموم را از بین خواهد برد و دفع مواد زائد بدن شما از طریق حرکات روده را آسان می‌کند. همچنین مانع سفت شدن مدفوع و گیر کردن و بهم فشرده شدن آن در رکتوم و روده‌ها می‌گردد.

قدم دوم
مقدار زیادی میوه و سبزیجات برگ سبز بخورید. این مواد غذایی حاوی فیبر هستند که باعث می‌شود دستگاه گوارش شما براحتی فعالیت کند. مواد غذایی دیگری که می‌توانید در یک رژیم غذایی کم کربو بخورید، عبارتند از مارچوبه، کلم بروکسل، برنج قهوه‌ای، سیب زمینی شیرین، و غلات سبوس دار.

قدم سوم
برای جلوگیری از کارکرد زیاد دستگاه گوارش‌تان، در وعده‌های غذایی‌تان از سهم‌های کوچکتری استفاده کنید. سهم‌های کوچکتر غذا به بدنتان فرصت می‌دهد تا غذاها را بطور موثر تجزیه کند و مواد زائد را از بین ببرد.

قدم چهارم
از مصرف الکل، قهوه، نمک، و شکر اجتناب کنید. این مواد مانند دیورتیک‌ها عمل می‌کنند، یعنی مایعات بدن را کاهش داده و به علت سطوح پایین‌تر آب در جریان خون و اندام‌ها، باعث یبوست می‌شوند.

قدم پنجم
بطور منظم ورزش کنید. پیاده‌روی به هدایت مواد زائد در دستگاه گوارش شما کمک خواهد کرد و انقباضات روده را برای حرکت مواد زائد به مقعد و سپس تخلیه‌ی آن، افزایش می‌دهد.

قدم ششم
ماء الشعیر یا آب سبزه‌ی گندم بنوشید. این‌ها حاوی کلروفیل هستند، یک ملین طبیعی که علت رنگ سبز گیاهان است.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی