همدلی راز موفقیت

پیاده روی

تاکید بر موفقیت‌های کوچک در برنامه‌های درازمدت، راهی برای حفظ انگیزه برای در مسیر ماندن است؛ برای همین همیشه به مراجعین توصیه ‌می‌کنیم لیست موفقیت داشته باشند و تمرکز خود را از ترازو و وزن برداشته و به موفقیت‌های دیگر خود نیز بها بدهند. علاوه بر این، نوشتن لیست موفقیت، اعتماد به نفس افراد را هم افزایش می‌دهد.

امروز وقتی خانم الف وارد جلسه مشاوره شدند گفتند من از میزان کاهش وزنم راضی نیستم.

گفتم: خانم الف از زمانی که وارد برنامه شده‌اید به جز کاهش وزن چه چیزهای دیگری به دست آورده‌اید؟

کمی فکر کردند و گفتند: خوب من الان خیلی بیشتر آب می‌خورم و احساس می‌کنم پوستم شاداب‌تر شده است. من الان آرامتر می‌خورم و این آرامش وارد زندگی‌ام هم شده و دیگر عجله ندارم. با توجه می‌خورم که باعث شده مزه غذاها را بیشتر متوجه شوم و واقعا از غذا خوردن لذت ببرم. البته یک موفقیت دیگر هم به دست آورده‌ام که از همه بیشتر می‌ارزد…

خیلی کنجکاو بودم بدانم چه موضوعی است که اینقدر باارزش است.

خانم الف وقتی کنجکاوی مرا دیدند ادامه دادند: من آدم پرمشغله‌ای هستم و خیلی وقتها از برنامه‌ام عقب می‌افتادم. وقتی این نگرانی را با خانواده‌ام در میان گذاشتم خیلی راحت قبول کردند که کمکم کنند.

 همسرم قبول کرد که شبها دختر دو ساله‌ام را بخواباند تا من به پیاده‌روی بروم و پسر نه ساله‌ام هم وقتی ظرف می‌شویم مقالات و نامه‌هایم را برایم بلند می‌خواند و در مورد دفتر یادداشت روزانه از من می‌پرسد و برایم پر می‌کند. برنامه باعث شده همدلی در خانواده من جریان داشته باشد.

گفتم: پس خانم الف بیایید با هم قرار بگذاریم از این به بعد، اول موفقیت‌هایمان را ببینیم.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی