نکات طلایی برای داشتن موهای سالم و زیبا

موی سالم

۱- تا جایی که برایتان ممکن است مواد غذایی را به صورت خام مصرف کنید . در واقع خام خواری یعنی بیش از حد نپختن مواد غذایی . عادت به این نوع تغذیه ، زیبایی شما را به تدریج بهبود می بخشد زیرا مواد غذایی خام سرشار از ویتامینها ، آنزیمها و سایر ریز مغذی هایی هستند که به سلامتی پوست و موی شما کمک شایانی می کنند.تحقیقات نشان داده است که مواد غذایی خام چین و چروکها و لک های پوستی را کمتر می کند.

۲- استفاده از روغنهای گیاهی برای موها، از سفید شدن آنها جلوگیری می کند. با این حال برای زیاد کردن این اثر، می توانید چند قطره روغن عصاره رزماری به آن اضافه کنید .

۳- هرروز شیر بنوشید . نوشیدن شیر یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای حفظ زیبایی خود انجام دهید . با خوردن هرروزه شیر ، شما مواد لازم برای استحکام استخوانها و موهایتان را به بدنتان می رسانید .در کنار این ، پوست شما را جوان تر نشان می دهد و سلامتی شما را بیشتر می کند .همچنین برای سلامت چشمان شما هم مفید است.

۴- هرسال یکبار کل لوازم آرایشی و بهداشتی خود را به دقت چک کنید و آنهایی را که تاریخ مصرفشان گذشته است را دور بریزید و دوباره با محصولات نو جایگزین کنید.

۵- از برسهای خود مراقبت کنید. شما باید به طور مرتب برسهای خود را تمیز کنید تا به سلامتی موهای شما آسیبی نرسد. به خاطر داشته باشید که وقتی در بیرون از خانه یا بعد از ورود به خانه از برسهایتان استفاده می کنید و سپس آنها را تمیز نمی کنید، بعد از حمام اگر از برسها استفاده کنید، دوباره گرد و غبار و آلودگیهای بیرون را به موهای خود می رسانید و آنها را آلوده می کنید.

۶- هر روز موهای خود را نشویید . درست است که وقتی هر روز موهای خود را می شویید ، موهای شما خوشبو و معطر می شوند اما این کار برای پوست سر شما مضر است. شامپو کردن هرروزه موها ، پوست سر را خشک می کند و پس از مدتی باعث خشکی موها و ایجاد شوره سر می گردد.

۷- هر شش تا هشت هفته یک بار نوک موهای خود را کوتاه کنید . این کار به رشد طبیعی موها کمک شایانی می کند . همچنین موها را براق تر نشان می دهد و از همه مهمتر از ایجاد موخوره و چند شاخه شدن نوک مو ، جلوگیری می کند.

۸- وقتی که از نرم کننده برای موهای چرب استفاده می کنید حتما مراقب باشید نرم کننده با ریشه موهایتان تماس پیدا نکند چون تماس نرم کننده با ریشه موها باعث بیشتر چرب شدن موها می شود. برای این کار موهای خود را در یک طرف سر خود کنار گوش جمع کنید وبعد به آن نرم کننده بزنید.

۹- دوام فر موهای خود را بالا ببرید . برای بالا بردن دوام فرها ، همیشه از فرکننده های برقی زمانی استفاده کنید که موهایتان کاملا خشک باشد . ضمن اینکه به یاد داشته باشید نباید برای مدت بسیار طولانی از فرکننده برقی استفاده کنید . چون باعث خشکی و شکنندگی موهای شما می شود.

۱۰- کارهایی که قبل از سشوار کشیدن باید انجام دهید . برای شکل دادن و حجم بخشیدن به موها لازم است از مقداری ژل مو استفاده کنید . ژل کمک می کند تا حالت دلخواه را به موهایتان بدهید . مورد بعدی این است که باید دمای سشوار را روی حالت متوسط قرار دهید . استفاده از دمای بالا ، باعث خشکی و رنگ پریدگی موها می شود.

۱۱- برای بالا رفتن دوام و جلوه رنگ مو ، هفته ای یکبار از ماسکهای مخصوص موهای رنگ شده ، استفاده نمایید.

۱۲- همیشه به یاد داشته باشید که اتوی مو به وسیله ” گرما ” موهای شما را صاف می کند. بنا براین هرچقدر بیشتر از آن استفاده کنید، آسیب بیشتری به موهای شما وارد می کند. برای رفع این مشکل، همیشه ابتدا موهای خود را با سشوار کاملا خشک کنید و بعد، از اتوی مو استفاده کنید. به این ترتیب، زمان تماس موهای شما با سطح داغ اتو به مقدار زیادی کاهش می یابد.

۱۳- برای حفظ و افزایش سلامتی موهیتان، از مکمل های غذایی حاوی ” بیوتین ” استفاده نمایید . بیوتین رشد موها را سریعتر می کند و باعث حفظ سلامتی آن می شود.

۱۴- وقتی از ماسکهای مو استفاده می کنید ، فولیکولهای مو باز می شوند . به خاطر همین ، باید پس از آبکشی موها ، آن را با آب سرد بشویید تا فولیکولهای مو بسته شوند.

۱۵- برای بالا بردن دوام و درخشش رنگ مو ، حتما از شامپوها و نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

امتیاز 4.5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی