من غذا نمی‌خورم!

بی اشتهایی کودک

ضی از بچه‌ها هنگام غذا خوردن تبدیل می‌شوند به بزرگ‌ترین مصیبت خانگی!
بچه‌هایی هستند که به‌راحتی و حتی با هزار زور و زحمت هم حاضر به غذا خوردن نیستند. حتی در مواردی این دسته از کودکان با گریه و قهر میز غذا را ترک می‌کنند.
در سنین پایین‌تر کار تربیتی برای این کودکان نمی‌توان انجام داد بهترین روش برای سنین پایین این است که غذاها را به شکلی تزئین کنید که کودکتان به خوردن غذا تشویق شود. تزئین غذا در سنین دو سالگی تا پنج سالگی تاثیر زیادی در غذا خوردن آنها دارد. وقتی کودک بد غذای شما در این سن است می‌توانید غذاها را به شکل عروسک تزئین کنید. یا اینکه از رنگ‌های شاد برای تزئین آن استفاده کنید. مثلا مایع کتلت را با قالب‌های مخصوص به شکل عروسک، توپ یا … درآورید. از ژله‌های رنگی هم می‌توانید برای خوش‌رنگ شدن غذا استفاده کنید.
بازی کردن سر میز غذا هم بسیار تاثیرگذار است اگر پسربچه دارید با او جنگ بازی کنید و به طور مثال می‌توانید به جای اسرای این جنگ به یکدیگر لقمه غذا بدهید و اگر دختربچه دارید بهترین راه برای غذا خوردنش همان خاله‌بازی قدیمی است. او را صاحب خانه کنید و به خانه‌اش بروید و در جریان بازی او را غذا خور بکنید.اما در سنین بالاتر به شما پیشنهاد می‌کنیم که روش‌های دیگری را انتخاب کنید.
در سنین ۷ تا ۱۰ سال بهترین راه این است که غذاهایی را که دوست دارد انتخاب کنید. برای حضور سر میز غذا زمان تعیین کنید و از روش تنبیهی یا تشویقی استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که این کار باید با ظرافت انجام شود. کودک شما نباید احساس کند در ازای انجام وظیفه‌اش پاداش می‌گیرد. در این‌گونه موارد دخالت شخص سوم بسیار موثر است مثلا از مربی یا معلمی که به او علاقه دارید بخواهید تا به طور غیرمستقیم با او صحبت کند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی