مصرف میوه آووکادو و کاهش احساس گرسنگی

میوه آووکادو

میوه آووکادو مملو از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. هر گرم این میوه حاوی 72% آب و 7/1 کیلو کالری است. آووکادو شامل کمترین میزان شکر در مقایسه با دیگر میوه های تازه می باشد.  مطالعه ای که اخیراً انجام شده است نشان داده است که اضافه کردن نصف این میوه به ناهار روزانه می تواند حس گرسنگی را کاهش دهد.
پژوهشگران 26 فرد بالغ سالم با متوسط سن 11± 8/40 سال که دارای اضافه وزن بودند را انتخاب کرده و آنها را در صرف ناهار به 3 گروه تقسیم کردند: گروه A: بدون آووکادو، گروه B : افزودن آووکادو به ناهار و گروه C: جایگزین کردن بخشی از ناهار با آووکادو. به تمامی افراد شرکت کننده هر سه نوع رژیم  با فاصله یک هفته داده شد.
از افراد شرکت کننده میزان احساس سیریشان در طی 5-3 ساعت بعد پرسیده شد. سطح قند و انسولین خون بیماران پیش و پس از مطالعه بررسی شد.
با اضافه کردن نصف آووکادو به ناهار روزانه، شرکت کننده ها توانستند حدود 40% کالری دریافتی خود را طی 3 ساعت و 28% کالری را طی 5 ساعت پس از ناهار نسبت به گروه کنترل کاهش دهند. میزان انسولین خون در افرادی که با ناهارشان آووکادو مصرف کرده بودند به طور معنی داری پایین تر از گروه کنترل بود.
این مطالعه نشان می دهد مصرف میوه آووکادو به علت داشتن چگالی بالای مواد مغذی، سبب افزایش احساس سیری شده و در نتیجه می تواند ما را در کنترل کالری دریافتی کمک  نماید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی