ماست و دوغ را همراه غذا نخورید

ماست

یک متخصص طب سنتی گفت: خوردن ماست و دوغ همراه با وعده‌های غذایی به ویژه غذاهای حاوی گوشت موجب تولید مواد بیماری‌زا در بدن می‌شود که می‌تواند درد مفاصل را بروز دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تنسیم, از دیدگاه طب سنتی ایران مصرف برخی از غذاها به نوبه خود موجب بیماری می‌شود مانند گوشت گاو چرا که هر چه قدر سن حیوان بالاتر رود گوشت و هضم آن سخت‌تر می‌شود و موجب تولید خون غلیظ می‌کند و غلظت خون عامل بروز بسیاری از بیماری‌هاست.

مصرف گوشت گاو موجب افسردگی و بواسیر می‌شود

در این باره ناصر رضایی پور متخصص طب سنتی عنوان می‌کند: گوشت گاو و گوساله برای بیشتر افراد به خصوص برای کسانی که فعالیت بدنی زیادی ندارند مناسب نیست. مصرف زیاد گوشت گاو موجب افسردگی, سرطان, بواسیر, بد رنگی پوست و … می‌شود، البته لازم به ذکر است که مصرف گوشت گاو موجب بروز بیماری‌های سوداوی می‌شود.

-مصرف بیش از حد بادمجان باعث درد و سنگینی پهلو,بدرنگ شدن پوست و تولید سودا در بدن می‌شود. برای اصلاح آن می‌توان آن را با روغن کنجد و گوشت پخته شود.

مصرف ماست با غذا موجب بروز درد مفاصل می‌شود

به گفته وی خوردن ماست و دوغ همراه با وعده‌های غذایی به ویژه غذاهای گوشتی موجب تولید مواد بیماری‌زا در بدن می‌شود که می‌تواند درد مفاصل را بروز دهد.

-خوردن زیاد غذاهای حاوی گوشت گاو, بادمجان, عدس و کلم به ویژه در افراد مستعد، موجب افزایش غیر طبیعی سودا می‌شود و می‌تواند موجب بیماری‌های سوداوی شود.

-در هر فصل باید میوه‌های همان فصل را مصرف کرد زیرا طبیعت بدن انسان همزمان با تغییرات طبعت تغییر می‌کند, و در هر فصل توانایی هضم و جذب میوه‌های همان فصل را دارد. البته زیاده روی نباید کرد.

-نوشیدن آب در حالت ناشتا, بین خواب, پس از فعالیت شدید, همراه با غذا, پس از نزدیکی جنسی, پس از مصرف بستنی و میوه‌های تر مانند هندوانه, انار و سیب, باعث سرد شدن دستگاه گوارش و کبد شده و بیماری‌های مختلف را بروز می‌دهد.

امتیاز 4.1 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی