سرد مزاج‌ ها چه چیزهایی باید بخورند

سرد مزاج

متخصص طب سنتی گفت: سردمزاج‌ها بهتر است گوشت گوساله، ماهی، عدس، خیار، کاهو، موز و کیوی کمتر بخورند و به جای آن گوشت گوسفند، نبات، نعنا، روغن کنجد، سبزی، مغزها و چای دارچین بخورند.

علی حسینی در مورد طبع و مزاج سرد گفت: در طب سنتی بدن انسان از چهار ماده اصلی آب (سرد و تر)، باد (گرم و تر)، آتش(گرم و خشک) و خاک (سرد و خشک) تشکیل شده است که هریک مزاج و رژیم غذایی ویژه ای دارند.
 
وی ادامه داد: افرادی که مزاج سرد و خشک دارند و به آن سودا گفته می شود اغلب لاغر هستند و کف دست و پایشان عرق می کند.
 
این متخصص طب سنتی گفت: افراد سردمزاج از نظر روحی وسواس دارند و اغلب حافظه ضعیفی دارند و معمولاً بسیار تغییر عقیده می دهند.
 
 وی افزود: مصرف فست فود سودا را زیاد می کند و همین امر باعث افزایش پرخاشگری و ناهنجاری رفتاری می شود بنابراین بهتر است این افراد خاکشیر زیادی مصرف کنند و توت، گوشت گوسفند، ماهی، شربت سکنجبین را در رژیم خود بگنجانند و گوشت گاو و گوساله کمتر مصرف کنند.
 
این متخصص طب سنتی در مورد خوراکی و غذاهای مفید برای سردمزاج‌ها گفت: گوشت گوسفند، خروس، شتر، نمک دریا، نبات سفید، نعنا و روغن کنجد است.
 
حسینی افزود: مصرف سبزی بیش از سالاد، کلم، جوانه گندم، ماش، پسته، بادام، گردو، چای دارچین و به طور کلی خوراکی های گرم برای افراد با مزاج سرد مفید است.
 
این متخصص طب سنتی خوراکی و غذاهای مضر برای افراد با مزاج سرد را این گونه تشریح کرد: مصرف گوشت گوساله، ماهی، عدس، گشنیز، لوبیا، بادمجان و سبزیجاتی مثل خیار، کاهو، گوجه فرنگی و میوه‌هایی مثل موز و کیوی کمتر مصرف شود.
 
وی تصریح کرد: خوردن غذاهای سرخ کردنی، نان باگت و فانتزی، سوسیس و کالباس و هر چیزی که سرد و مرطوب باشد برای این گروه باید کم شود.

امتیاز 3.3 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

7 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی