زندگی شاداب تر با بکاربردن این مواد طبیعی

لبخند

با بکاربردن این موراد می توانید شادابی و نشاط خود را چندبرابر نسبت به قبل کنید و با بکار بردن این موارد سالم شاداب تر از قبل شوید!

 زندگی شلوغ و پُر استرس امروز در عین حال که روح و روان ما را آشفته می کند موجب خستگی و ضعف جسمانی می شود. جسمی که هر روز احساس می کنیم توان و انرژی کمتری برای انجام کارهای عادی دارد، مغزی که دیگر حتی از پس حل تحلیل ساده ترین مسائل هم بر نمی آید. این احساس گاهی آن چنان شدت می یابد که فقط دوست داریم ساعت ها روی تخت دراز بکشیم و به هیچ چیز فکر نکنیم. اما حتی این راه حل هم پاسخ گوی مغز و جسم خسته ما نیست،با این حال این موضوع را نباید به معنای حل ناشدنی بودن این مسئله دانست. بلکه می توان با انجام برخی کارهای بسیار ساده مانند تغییر در رژیم غذایی قدرت و توان مغز و جسم را بازیابی کرد، خوراکی هایی که به طرز شگفت آوری موجب تجدید شدن نیروی از دست رفته ما می شوند.

 این گزارش شما را با 10 مورد از این نعمت های کم نظیر آشنا می کند:
کرفس
این گیاه یکی از غنی ترین منابع تأمین کننده لوتئولین است، ترکیبی گیاهی که سرعت پیری سلول ها و ضعف حافظه را به شدت کاهس می دهد. علاوه بر این، لوتئولین با کم کردن التهاب های درون مغز مانع نابودی سیستم های عصبی می شود.

گوجه فرنگی
همان طور که می دانید گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است، یکی از با اهمیت ترین انواع اکسیدان که مقدار قابل توجهی از آن در این میوه یافت می شود لیکوپن است. این ماده از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به سلول های جلوگیری می کند و بدین طریق خطر ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر کاهش می دهد.

آجیل
بادام هندی، بادام زمینی و فندق دانه هایی سرشار از منیزیم هستند و نقش کلیدی در تبدیل قند به انرژی بازی می کنند. آنها هم چنین مقدار قابل توجهی فیبر دارند که قند خون را در سطح متعادلی نگه می دارد و پروتئین درون آنها از گرسنگی جلوگیری می کند. به همین دلیل سعی کنید همیشه یک کیسه مخلوط از انواع مغزهای آجیل را با خود داشته باشید تا بتوانید انرژی خود را در طول روز حفظ کنید.

دانه آفتابگردان و کدو تنبل
دانه های آفتابگردان و کدو تنبل هر دو منبع بی نظیری از پروتئین، اسید چرب امگا و ویتامین B هستند، موادی که می توانند انرژی از دست رفته را به شما باز گردانند. هم چنین تریپتوفان موجود در این دو دانه گیاهی، موجب تولید بیشتر سروتونین در مغز می شود و بدین طریق نه تنها حال شما را بهتر می کند بلکه با افسردگی و اضطراب نیز مقابله می کند.

اسفناج
نیترات یکی از موادی است که به وفور در اسفناج یافت می شود، این عنصر جریان گردش خون افزلیش و به دنبال آن نحوه عملکرد مغز را بهبود می بخشد. به علاوه، جلوگیری یا به تعویق انداختن زوال عقل و محافظت از سلول ها در برابر سرطان از دیگر فواید اسفناج است.

روغن نارگیل
در واقع بدن ما یک ماشین روغنی است، ماشینی که 60 درصد بخش هدایت گر آن یعنی مغز از چربی تشکیل شده است. پایین بودن بیش از حد چربی در غذا موجب افسردگی، آلزایمر و زوال عقل می شود. بنابراین بهتر است چربی های سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مصرف به اندازه چربی های اشباع شده مثل روغن نارگیل به افزایش کلسترول خوب در بدن، کاهش وزن و مبارزه با زوال عقل کمک می کند.

زردچوبه
این ادویه خوش آب و رنگ حاوی مقدار قابل توجهی کورکومین است، ماده ای که بر اساس تحقیقات انجام شده به افزایش قدرت حافظه، شبیه سازی ژن های عصبی و ساخت سلول های جدید مغز کمک می کند. علاوه بر این، با کاهش التهاب های مغز از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند.

ترشی کلم
این ترشی خوشمره را نباید تنها به چشم یک مزه اضافه در کنار غذا نگاه کرد، بلکه کلم گیاهی است که به حفظ انرژی کمک بسیاری می کند. میزان بالای پروبیوتیک موجود در کلم موجب هضم بهتر غذا در روده می شود، بنابراین زمانی که غذای شما راحت تر هضم می شود شما انرژی کمتری صرف هضم می کنید، در نتیجه جسم و ذهنی شاداب تر خواهید داشت.

عسل
یک قاشق سر پُر عسل برابری می کند با یک بطری نوشیدنی انرژی زا. عسل یک شیرین کننده طبیعی است که می تواند به سوخت مورد نیاز عضلات و ماهیچه های شما را تأمین کند. شما می توانید برای داشتن جسم و ذهنی شاداب و پُر انرژی یک قاشق عسل را به ماست یا چای عصرانه خود اضافه کنید.

ماست
این ماده لبنی خنک یکی دیگر از منابع انرزی بخش است که حاوی مقادیر قابل توجهی پروبیوتیک است و نقش کلیدی در سیستم هضم بدن ایفا می کند.این ماده پروبیوتیک تأثیر شگرفی در ارتقا سطح انرژی بدن ایفا می کند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی