زنان مبتلا به MS ممکن است سطوح پایین آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضد التهابی را داشته باشند

بیماری ام اس

MS یک بیماری سیستم عصبی مرکزی (CNS) است و زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن باعث التهاب در سیستم عصبی مرکزی شود. این اتفاق به غلاف میلین ( ماده ای چرب است که از فیبرهای عصبی محافظت می کند واجازه می دهد پیام های الکتریکی بین مغز و سایر قسمت های بدن ارسال شود) آسیب می رساند و یا تخریب می کند.
تخمین زده شده که MS بیش از 400،000 نفر در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد و هر هفته 200 مورد جدید این بیماری تشخیص داده می شوند.

شروع MS بین سنین 20 و 50 سال رایجتر است، اگر چه می تواند مردم را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. این بیماری درزنان حدود دو تا سه برابر بیشتر از مردان است.

طبق نظریه ی دکتر Cassard و همکاران، افزایش شیوع MS در سال های اخیر به دلیل تغییرات در رژیم غذایی و یا غذاهای مرتبط با التهاب است که نقش مهمی در توسعه این بیماری بازی میکند. این تیم تحقیقاتی به منظور بررسی این نظریه مطالعه ای انجام دادند.
و 57  زن 18 تا 60 ساله با شاخص توده بدن 30 و یا کمتر وارد مطالعه شدند.  از این زنان، 27 نفر MS  و 30 فرد سالم بودند.

همه شرکت کنندگان پرسشنامه بسامد خوراک، که شامل اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی در 12 ماه گذشته بود را تکمیل کردند.

محققان دریافتند که به طور متوسط، زنان مبتلا به MS در مقایسه با افراد سالم سطوح پایین تر از پنج ماده مغذی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی مانند: فولات، ویتامین E، منیزیم، لوتئین، زیگزانتین و کوئرستین را داشتند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی