ریزش موی زائو ها

ریزش مو

زنانی که به تازگی زایمان کرده اند و فارغ شده اند اغلب دچار ریزش مو خواهند شد این امر به علت شرایط بدنی آنان و موقعیت خاصی که گذرانده اند ایجاد شده است!

در دوران بارداری معمولا خانم‌ها از موهای پرپشت و درخشان خود رضایت کامل دارند و از این‌که بارداری دست‌کم برای موهای‌شان مسئله‌ساز نبوده خوشحالند؛ اما تازه بعد از زایمان نگرانی مادران عزیز آغاز می‌شود و آنها از ریزش ناگهانی و شدید موهای‌شان شوکه می‌شوند.

به تمام این تازه مادران اطمینان می‌دهم که ریزش موی پس از بارداری قرار نیست شما را مثل آقایان طاس کند. چنین ریزش مویی یک مرحله موقتی در بدن است. در چرخه طبیعی رشد موها روزانه تعداد مشخصی از فولیکول‌های مو به مرحله استراحت وارد شده و درنتیجه موها می‌ریزند.

در دوران بارداری به دلیل افزایش سطح هورمون استروژن، موها در مرحله رشد خود، متوقف می‌شوند یعنی موهایی که اگر باردار نبودید از سرتان می‌ریختند، در دوران بارداری سرجای خود باقی می‌مانند. به همین دلیل طی بارداری موهای‌تان پرپشت‌تر به نظر می‌رسند.  بعد از این که زایمان کردید و سطح هورمون استروژن در بدن‌تان پایین آمد، تمام آن تارهای مویی که در فاز رشد بودند وارد مرحله استراحت می‌شوند و می‌ریزند، این ریزش موی شدید معمولا از ماه ۴-۳ پس از زایمان شروع و طی ماه ششم بعد از زایمان کاهش می‌یابد، اما برخی تازه مادران هم ممکن است تا یک سال پس از بارداری به آن دچار بمانند.

این ریزش موقت مو به معنای کمبود‌ مواد مغذی در بدن یا سو تغذیه نیست و تنها یک اثر هورمونی است. ریزش موی پس از بارداری در تمام نقاط سر اتفاق می‌افتد و گاهی هم ممکن است هنگام شانه یا برس زدن دسته‌ای از موها جدا شوند یا موقع استحمام ریزش موی‌تان را بیشتر به چشم ببینید. بیشتر خانم‌ها موهای‌شان از خط پیشانی می‌ریزد. بنابراین احتمال دارد جلوی موها کم پشت به نظر برسد.  به هر حال اگر با تمام این توضیحات نگرانی امان‌تان را بریده سری به متخصص پوست‌و‌مو بزنید تا خیال‌تان راحت شود.

موی پرپشت می خواهی؟ اینجا رابخوان
محصولات مراقبت از مو: می‌توانید از موس، حجم دهنده و مرطوب کننده مو استفاده کنید.

فرق‌تان را عوض کنید: فرق وسط، کم پشتی موها را بیشتر نشان می‌دهد. فرق کج این مشکل را برطرف می‌کند.

به فروشگاه سری بزنید: می‌توانید با دستمال سر، شال، روسری، هدباند و تل موهای‌تان را طوری آرایش کنید که کم‌ پشتی آن پوشانده شود.

مدل بدهید: موهای صاف کم پشتی را بیشتر نمایان می‌کنند. اگر موهای‌تان مجعد است با وسایل حالت‌دهنده فر بیشتر و ریزی‌تری ایجاد کنید. اگر هم موهای‌تان صاف است کمی به آن حالت دهید.

مدل موی جدید: اگر قرار باشد ریزش مو پس از بارداری شما را ناامید و ناراحت کند، چطور می‌خواهید از راه پر پیچ و خم تربیت فرزندتان بر بیایید؟ به جای این که هر روز موهای‌تان را بی‌حوصله با کش یا کلیپس جمع کنید، سری به یک آرایشگر خوش سلیقه بزنید و از او درباره مدل مویی که کم پشتی موهای‌تان را کمتر نشان دهد کمک بخواهید. مثلا اگر قبلا موهای‌تان بلند یا لِیِر بوده، الان وقتش است که چتری‌ها را کوتاه کنید و کناره‌ها را هم بلند بگذارید. این حالت موها را پرپشت‌تر نشان می‌دهد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی