روزه داران مبتلا به زخم معده،شیربرنج تهیه شده از شیر بز بخورند

شیربرنج

برخی از افراد مبتلا به زخم معده، دوست دارند که با روزه‌داری از برکات ماه مبارک رمضان برخوردار شوند اما این بیماران، باید ملاحظاتی را در روزه‌های روزه‌داری رعایت کنند تا باعث تشدید بیماری‌شان نشوند.

دکتر حوریه محمدی کناری، در این باره به سلامانه گفت: «بیماران مبتلا به زخم معده در درجه اول باید برای پیشگیری از تشدید بیماری خود، وعده سحری و افطاری را با آرامش و آهسته بخورند و لقمه‌های غذای خود را هم به‌خوبی بجوند. این بیماران باید از مصرف غذاهای سنگین، چرب و دیرهضم، پرهیز کنند. آش جو،‌ شیربرنج و فرنی جزو بهترین غذاها برای افطار افراد مبتلا به زخم معده محسوب می‌شوند».

وی تاکید کرد که برنج، ضد زخم معده و روده‌ها است و شیربرنج و فرنی‌هایی که با شیر بز تهیه می‌شوند هم از خونریزی معده و روده‌ها در بیماران مبتلا به زخم‌های گوارشی، پیشگیری می‌کنند.

مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: «تمام بیماران مبتلا به ناراحتی‌های گوارشی باید در ماه رمضان از مصرف قهوه، کاکائو و نوشابه‌های گازدار که محرک معده هستند، پرهیز کنند». دکتر محمدی به این نکته هم اشاره کرد که روغن زیتون جزو بهترین روغن‌ها برای بیماران مبتلا به زخم معده است. ضمن اینکه گوشت جوجه مرغ که با زرشک و سماق طعم‌دار شده است هم برای این بیماران بسیار مفید است و می‌تواند در وعده‌های غذایی ماه رمضان آنها جای بگیرد.

«گلابی، سیب، مویز، به و خرفه هم جزو بهترین میوه‌ها و سبزی‌ها برای مبتلایان به زخم معده است. به‌علاوه، این بیماران می‌توانند برای پیشگیری از تشدید ناراحتی خود در ماه رمضان، روزی یک قاشق چای‌خوری پودر کتیرا را در یک استکان آب گرم حل کنند و بنوشند».

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی