راهکارهایی موثر در موفقیت رژیم های غذایی

رژیم غذایی

عدم موفقیت در رژیم غذایی دلایل مختلفی دارد و اغلب منجر به یأس و ناامیدی می شود و با تکرار دوباره ی آن تلاشهای شما بی نتیجه خواهند ماند

رژیم غذایی یا اصلاح روش غذا خوردن کار مشکلی است به خصوص اگر طولانی مدت باشد . عدم موفقیت در رژیم غذایی دلایل مختلفی دارد و اغلب منجر به یأس و ناامیدی می شود و با تکرار دوباره ی آن تلاشهای شما بی نتیجه خواهند ماند . کنار گذاشتن رژیم غذایی نادرست می تواند با موفقیت روبرو شود به شرط آنکه رژیم جدید و سالمی که در پیش می گیرید  منطقی و دنبال کردن آن آسان باشد . به روشهای مختلفی می توان موفقیت یک رژیم غذایی را ارزیابی کرد .
 
آن را به واقعیت نزدیک کنید
نباید به رژیم غذایی به عنوان یک محدودیت یا محرومیت از غذا نگاه کنید بلکه باید فکر کنید که رژیم ، یک برنامه ی غذایی سالم است . به جای انتخاب غذاهای غیرمعمول باید غذاهایی که دوست دارید و معمولاً می خورید را برگزینید . یک برنامه ی غذایی باید شامل غذاهای سالمی باشد که بتوانید آنها را بگیرید ، بپزید و از آن لذت ببرید . مثلاً اگر مرغ سوخاری غذای مورد علاقه ی شماست ، آن را در فر بگذارید یا با چاشنی های مورد علاقه اتان درست کنید اما به جای اینکه آن را از برنامه ی غذایی اتان حذف کنید کمتر آن را بخورید .

کم کردن تدریجی وزن
انتظار نداشته باشید که وزنتان به سرعت پائین بیاید . رژیمی که سریع وزن را کم می کند ناسالم است و اغلب دوباره وزن سرجای اول برمی گردد. سازمانهای سلامت مانند مؤسسه ی سلامت ملی توصیه می کنند که کاهش وزن سالم نباید بیش از 2 ابسیلون در هفته باشد . وقتی کاهش وزن تدریجی صورت بگیرد شانس همیشگی شدن آن بیشتر است .

تنوع مواد غذایی
بسیاری از رژیمهای غذایی به خاطر ازدیاد مواد مغذی معین یا محدودیت مواد غذایی معین رواج یافته اند مانند رژیم غذایی ” کم پروتئین ” یا ” کربوهیدرات بالا ” . مصرف مواد غذایی باید متعادل باشد زیرا بدن انسان به گونه ای طراحی شده که باید تمام مواد غذایی را به میزان کافی دریافت کند . مؤسسه ی پزشکی مصرف منابع غذایی توصیه می کند که در رژیم بزرگسالان 45 تا 65 درصد کالری باید از کربوهیدرات ، 10 تا 35 درصد از پروتئین و 25 تا 35 درصد باید از چربی ها تأمین شود .

کالری کافی
کم خوردن یا به عبارتی رژیمهای کم کالری اغلب با گرسنگی و شکست مواجه می شوند . بدن برای انجام کارهای پایه ای به میزان کالری کافی نیاز دارد و همینطور باید سطح فعالیت را محاسبه نمود . بهتر است با استفاده از ماشین حساب متابولیک پایه ، کالری مورد نیاز روزانه خود که در وب سایتهای سلامت مانند مایوکلینیک یافت می شوند را بر اساس سطح فعالیتهایتان حساب کنید . استفاده از این نوع ماشین حساب ها به شما کمک می کند تا میزان کالری لازم خود را بدانید . اگر بخواهید وزن کم کنید باید هر روز 500 کالری از کالری های روزانه خود را کم کنید یا اینکه با ورزش کردن 500 کالری اضافی را بسوزانید .

کاهش وزن دائم
بهترین ویژگی موفقیت رژیم این است که وزن کم شده شما ثابت بماند یعنی وزنی که کم کرده اید دیگر برنگردد. همچنین به محض اینکه به وزن دلخواه رسیدید باید بتوانید آن وزن را مدتها نگه دارید . این نشان دهنده ی این است که برنامه ی غذایی شما چیزی است که می توانید مرتب آن را دنبال کنید و بخشی از زندگی روزمره شما بشود 

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی