درد ستون فقرات در زنان باردار

درد ستون فقرات در زنان باردار

چه عواملی در بروز درد کمر و لگن در بارداری تاثیرگذارند و می توانند به تشدید درد ستون فقرات  خانم های باردار کمک کنند!

رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: کمردرد یکی از علائم شایع بارداری است و لزوم شرکت در کلاس‌های اصلاح وضعیت موجب می‌شود زنان این دوران را با سلامتی بیشتری پشت سر بگذارند. توصیه می‌شود زنان باردار شاغل، از پشتی استفاده کنند.
ناهید خداکرمی اظهار داشت: با افزایش رشد رحم به اندام‌های تحتانی فشار وارد شده و انحنا یا گودی کمر بیشتر می‌شود که این موضوع می‌تواند موجب کمردرد بارداری شود.
وی افزود: بهتر است زنان باردار در کلاس‌های اصلاح وضعیت که از یکی از کلاس‌های آمادگی دوران بارداری است شرکت کنند و به یادگیری نحوه نشستن و ایستادن در موقعیت‌های مختلف بپردازند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره نحوه نشستن زنان باردار در اداره گفت: بهتر است زنان باردار در تمام مدتی که پشت میز خود هستند صاف بنشینند و از بالشی کوچک برای تکیه دادن استفاده کنند. اما بهترین روش این است که در کلاس‌های اصلاح وضعیت شرکت کنند زیرا کمردرد به مرور زمان تشدید می‌شود و مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌کند.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفتی شکم در بارداری اظهار داشت: سفتی شکم ممکن است علامت انقباض رحمی باشد و اگر بیش از 30 ثانیه طول بکشد و قطع و وصل شود باید فرد باردار برای بررسی انقباضات رحمی به ماما یا پزشک زنان مراجعه کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی