دراز و نشست های جدید برای زیبایی اندام

دراز و نشست

دراین بخش 5 دراز و نشست جدید را بفرست وار معرفی کرده و  شیوه انجام هرکدام را  همراه با شکل ارائه می دهیم  ممکن است دراز و نشست جزو حرکات ورزشی جذابی نباشد ولی مطمئن باشید که از این ۵ نوع جدید دراز و نشست و نتایج آن راضی خواهید بود.
دراز و نشست برای بسیاری از ما، یادآور کلاس های ورزش دوران ابتدایی است. اما دراز و نشست نباید تا این حد خسته کننده باشد. دراز و نشست انواع مختلفی دارد که می توانید آن ها را وارد برنامه ی ورزشی قدرتی شکمی و تناسب اندام تان کنید.
دراز و نشست های استاندارد عضلات راست شکمی (قسمت جلویی شکم) را درگیر می کنند در حالی که دراز و نشست های پهلو بیشتر عضلات مورب شکمی را درگیر می کنند و دراز و نشست های معکوس، عضلات قسمت پایین شکمی را هدف قرار می دهند که درگیر کردن آن ها معمولاً کار دشواری است.

با این حال، انجام دراز و نشست های بی شمار شما را به شکم های شش تکه نمی رساند زیرا این تمرین تنها یک قسمت از پازل رسیدن به شکم شش تکه است. اما با انجام انواع مختلف دراز و نشست، دیگر از برنامه ی ورزشی شکمی خود خسته نخواهید شد…

۱- دراز و نشست با وزنه
سعی کنید برای تقویت بیشتر شکم، دراز و نشست معمولی را همراه با یک وزنه انجام دهید. با یک توپ پزشکی ۴ کیلویی شروع کنید.

نحوه ی انجام حرکت: به پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و کف پاها را روی زمین بگذارید و یک توپ پزشکی را با دو دست روبه روی قفسه ی سینه نگه دارید (البته توپ با بدن تماس نداشته باشد).
بدون آن که چانه به سینه برخورد کند، به جلو خم شوید. ممکن است توپ به سمت جلو و بالای بدن (به سمت وسط بدن) حرکت کند اما دقت کنید که آن را بالای بدن نگه دارید تا وزن آن را کاملاً احساس کنید. پشت را به آرامی روی زمین قرار دهید.

۲- دراز و نشست معکوس
این نوع دراز و نشست، عضلات تحتانی شکم را درگیر می کند بنابراین اگر می خواهید عضلات این قسمت را آب کنید، این حرکت را همراه با یک برنامه ی ورزشی هوازی انجام دهید و برنامه ی غذایی سالمی داشته باشید. با این که از لحاظ فنی نمی توان تنها چربی های یک نقطه را کاهش داد، ما با انجام این حرکت، به کاهش چربی های کلی بدن خود کمک خواهید کرد. کاهش چربی، باعث نمایان شدن عضلات زیرین می شود.

نحوه ی انجام حرکت: به پشت دراز بکشید و زانوها را ۹۰ درجه خم کنید. ساق ها باید با زمین موازی باشند (حالت اولیه). دست ها را کنار بدن و کف دستان را روی زمین قرار دهید. همزمان با بازدم، عضلات تحتانی شکمی را منقبض کنید و باسن و کمر را از زمین جدا کنید. همزمان با دم، شکم را شل کنید و به حالت اولیه بازگردید. این حرکت را باید با انقباض عضلات شکم و بدون فشار دست ها به زمین انجام دهید.

برای دیدن ویدو حرکت ورزشی روی عکس کلیک کنید.

۳- دراز و نشست با پای بلند شده
این حرکت تلفیقی از انقباض عضلات تحتانی و حفظ تعادل در حرکت دراز و نشست معکوس و انقباض عضلات مرکزی در دراز و نشست معمولی است.

نحوه ی انجام حرکت: به پشت دراز بکشید و زانوها را ۹۰ درجه خم کنید طوری که ساق ها با زمین موازی باشند (مانند دراز و نشست معکوس). این بار باسن و کمر از زمین جدا نمی شوند و ثابت هستند. دست ها را پشت سر ببرید و با انجام عمل دم، برای شروع حرکت آماده شوید.
همزمان با بازدم، سر و شانه ها را از زمین جدا کنید و یادتان باشد که چانه را به داخل قفسه ی سینه فشار ندهید. همزمان با پایین آوردن بدن، عمل دم را انجام دهید و برای تکرار حرکت آماده شوید. برای دشوارتر کردن حرکت می توانید همزمان با بلند کردن سر و شانه ها، باسن را هم از زمین جدا کنید – اما به یاد داشته باشید که برای جدا کردن باسن از زمین، نباید از انرژی جنبشی ناشی از حرکت استفاده کنید.

برای دیدن ویدو حرکت ورزشی روی عکس کلیک کنید.

۴- دراز و نشست قورباغه
دراز و نشست قورباغه ای را انجام دهید تا عضلات شکمی قوی تری داشته باشید. این نوع دراز و نشست نه تنها تعادل و پایداری شما را بالا می برد بلکه عضلات تحتانی شکمی و همه ی عضلات مرکزی را تقویت می کند.

نحوه ی انجام حرکت: روی زمین بنشینید و زانوها را خم کنید. کمی به عقب خم شوید؛ طوری که کمر شما با زمین، زاویه ی ۴۵ درجه تشکیل دهد و ساق ها با زمین موازی شوند (حالت اولیه).
همزمان با صاف کردن پاها و باز کردن دست ها به دو طرف، عضلات شکم را منقبض کنید. دست ها و پاها را به حالت اولیه بازگردانید. این حرکت باز و بسته شدن را ادامه دهید.

برای دیدن ویدو حرکت ورزشی روی عکس کلیک کنید.

۵- دراز و نشست پا باز
برای انجام این حرکت، باید مفاصل ران انعطاف پذیری داشته باشید. اما حتی این طور هم نباشد، می توانید از فواید این حرکت بهره مند شوید و با گذشت زمان، به انعطاف پذیری لازم برسید.

نحوه ی انجام حرکت: روی زمین بنشینید، زانوها را به دو طرف خم کنید و کف پاها را به هم بچسبانید. خود را پایین بیاورید و پشت را روی زمین قرار دهید و دست ها را بالا ی سر قرار دهید. خود را بالا بکشید و به حالت نشسته بازگردید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی