خانم های باردار و کم مویی

خانم باردار

اکثر خانم های باردار در هنگام بارداری دچار ریزش مو و یا کاهش رشد می شوند که این امر طبیعی است و جای نگرانی درمورد آن نیست!

 تقریبا 40 درصد زنان باردار از نازک شدن و ریزش موهای خود در طول این دوران شکایت می‌کنند و این وضعیت دو تا سه ماه پس از وضع حمل هم ادامه پیدا می‌کند. هرچند به گفته پزشکان این شرایط موقتی است.

در حالی که برخی زنان ممکن است به دلیل افزایش هورمون استروژن و به عنوان یک عارضه جانبی ویتامین‌های پیش از زایمان، موهای شفاف و ضخیم‌تری پیدا کنند، دلایل بسیاری وجود دارد که در افراد دیگر عکس این وضعیت رخ دهد.

تغییرات هورمونی موجب تغییر ناگهانی در سطح استروژن و پروژسترون می‌شود که بدن در طول بارداری و دوره‌ای پس از وضع حمل تولید می‌کند. افزایش میزان پروژسترون می‌تواند اثر خشک‌کنندگی بر مو داشته باشد و در نتیجه موها را شکننده سازد. به همین دلیل لازم است در این دوران موها مرطوب نگه داشته شوند.

همچنین عملکرد غده تیروئید پس از بارداری می‌تواند تغییر کند و سطح پایین هورمون‌های تیروئید به از دست رفتن موها منجر می‌شود. پس از وضع حمل مراجعه به پزشک برای کنترل سطح هورمون تیروئید توصیه می‌شود که در صورت وجود مشکل می‌توان با مصرف برخی داروها آن را به راحتی برطرف کرد.

 کمبود مواد معدنی بدن نیز تاثیر مخربی بر موها دارد. یکی از مشکلات زنان در دوران بارداری فقر آهن است و به همین دلیل به منظور متعادل ساختن میزان آن در بدن مصرف مکمل‌های آهن توصیه می‌شود. همچنین کمبود میزان کافی انواع ویتامین‌ها خود عامل نازک شدن موهاست. بسیاری از مادران پس از وضع حمل از کمبود ویتامین ب کمپلکس رنج می‌برند که با مصرف مکمل‌ها و رژیم غذایی مناسب جبران می‌شود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی