توصیه هایی برای حفظ سلامت پوست در طول ماه رمضان

سلامت پوست

 ماه رمضان شروع شده و همه به دنبال برنامه ریزی برای انجام کارهایشان در طول این ماه هستند. امسال هم ماه رمضان در فصل گرما یعنی تابستان است و این نگرانی برای خیلی ها وجود دارد که پوستشان خشک شود و یا نتوانند به درستی از پوست خود مراقبت کنند، به همین منظور نکاتی کاربردی را به شما می آموزیم تا بتوانید پوست خود را در زمان روزه داری هم درخشان و سالم نگه دارید.

همه چیز به انتخاب درست برمی گردد:

ماه رمضان هم می تواند روی پوستتان معجزه کند هم می تواند بر علیه ظاهر آن عمل کند. روتین مراقبت از پوستی که انجام میدهید، انتخاب های غذایی و ریتم شبانه روزی که در طول این ماه دنبال می کنید مشخص می کند که پوست شما به کدام سمت حرکت خواهد کرد، بهتر شدن یا بدتر شدن.
اگر می خواهید در پایان ماه رمضان و روز عید پوستی درخشان داشته باشید این نکات را دنبال کنید و شاهد تاثیرات عظیم آن بر پوستتان باشید.

محصولات اختصاصی مراقبت از پوست:

برای اینکه در طول ماه رمضان از درخشان ماندن پوست خود مطمئن شوید شوینده صورت معمول خود را با یک پاک کننده حاوی اسید گلیکولیک ( پوست خشک – معمولی ) یا اسید سالیسیلیک ( پوست چرب ) عوض کنید.
اگر پوستتان حساس است روزانه از پاک کننده های ملایم استفاده کنید و هفته ای یکبار اسکراب استفاده کنید.

زمان استفاده ی محصولات مراقبت پوست رسیده:

امسال ماه رمضان درست وسط تابستان است، کرم های مراقبت از پوست معمول خود را با لوسیون ها یا سرم های مرطوب کننده سبک عوض کنید تا پوست بتواند نفس بکشد و جوش نزنید. هر بار که صورت خود را می شویید سرم مرطوب کننده استفاده کنید تا مطمئن شوید پوستتان انعطاف پذیر و مرطوب باقی می ماند.
برای استفاده روزانه از محصولات ضد پیری پوست لازم است به دنبال مواردی باشید که حاوی ویتامین A و C هستند، اگر محصولی که انتخاب می کنید مطمئن است و امتحان خود را پس داده می تواند در عرض چند هفته پوستتان را از حالت یکنواخت و خسته کننده به پوستی شاداب و جوان تبدیل کند.

کرم ضد آفتاب خود را رها نکنید:

اگر در طول روز به خارج از خانه می روید باید از رنگ پوست خود با یک ضد آفتاب که دارای UVA و UVB خوب و SPF50 باشد مراقبت کنید. اشعه های UV که از خورشید می تابد به شدت به پوست آسیب می رسانند.
این اشعه ها نه تنها برای رنگ پوست مشکل ایجاد می کنند، بلکه به کلوژن و الاستین پوست نیز آُسیب می رسانند و به شکل چین و چروک و شل شدگی پوست باعث پیری آن می شوند.

غذای خود را هوشمندانه انتخاب کنید:

یک مثل است که می گوید: شبیه آنچه می خوری می شوی (You look like what you eat ) و این کاملا درست است. به خود لطفی بکنید و در این ماه از خوردن فست فود های چرب، قند و کربوهیدرات های تصفیه شده پرهیز کنید، این نوع غذاها واقعا برای سلامت پوست و رنگ آن مضر هستند.
پس از مصرف این گروه های غذایی ممکن است پوست دچار لکه، جوش، گلیکوزیله شدن و پیری زودرس شود. برای بدست آوردن بدن و پوستی سالم سبزیجات تازه، پروتئین و میوه میل کنید.
درست غذا بخورید و ورزش کنید تا با قدرت درونی خود پوستتان را درخشان کنید. برای اینکه مطمئن شوید بدن به اندازه کافی فعال و سالم می ماند، مقدار زیادی آب بنوشید ( هر شب 10 تا 15 لیوان آب ) این کار نه تنها باعث تازگی و تامین آب بدن می شود بلکه باعث خارج شدن سموم از بدن و پوست نیز می شود.

با خواب به زیبایی برسید:

اگر می خواهید دور چشمانتان سیاه نشود و خسته به نظر نیایید شبها خوب بخوابید ( 8 تا 10 ساعت ). ریتم شبانه روز ما باعث چندین تغییر در بدنمان می شود. در طول شبانه روز هورمون های مختلف برای انجام کارهای مختلف ترشح می شوند، تحقیقات به ما نشان داده خوابیدن در روز به اندازه ی شب خوب نیست چون بدن تنها در طول شب به تعمیر و بازسازی بدن می پردازد.
این توصیه ها را در طول این ماه مبارک عملی کنید تا دیگر مشکلی با پوست خود نداشته باشید. پوستتان همچون رمضانتان روشن.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی