تغییر سبک زندگی در درمان سوزش سردل موثر است

سوزش سر دل

دکتر فریبرز منصورقناعی درخصوص بیماری رفلاکس اظهار کرد: رفلاکس معده بیمار خطرناکی نیست و فقط فرد بیمار را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد.

وی در مورد درمان رفلاکس معده گفت: برای درمان باید فاکتورهای تشدیدکننده این بیماری را از بین برد، برای مثال افراد چاق وزن خود را کم کنند و از پرخوری بپرهیزند.

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد استان گیلان با تأکید بر تغییر سبک غذا خوردن افراد مبتلا به رفلاکس گفت: این افراد باید فاصله مصرف مایعات با غذا را زیاد کنند، به‌طور مثال از یک ساعت قبل از غذا خوردن تا ۲ ساعت بعد از صرف غذا مایعات ننوشند.

دکتر منصورقناعی همچنین مصرف غذاهای خیلی شیرین یا خیلی ترش را به افراد مبتلا به رفلاکس معده توصیه نکرد و گفت:‌ این افراد از مصرف فست‌فود و نوشابه نیز باید پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان به متخصصان گوارش از سوزش سر دل رنج می‌برند، گفت: با تغییر در عادات غذایی و سبک زندگی، این بیماری قابل درمان است.

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد استان گیلان گفت: توجه داشته باشید که داروهای رفلاکس معده باید در درازمدت مصرف شود تا تأثیر خود را بگذارد.

وی با بیان اینکه نیمی از افراد مبتلا به رفلاکس معده سندروم روده تحریک‌پذیر دارند، گفت: رفلاکس معده با دارو درمان می‌شود، اما سندروم روده تحریک‌پذیر دارویی ندارد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی