تاثیرات مفید پنیر بر مشکلات قلبی و عروقی

پنیر

اگر مرتب و به صورت روزانه پنیر مصرف کنید مطمئن باشید به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا نخواهید شد!

پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند که مصرف دائمی پنیر در برنامه روزانه غذائی، علاوه بر کاهش میزان کلسترول بد، سبب پایین آمدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی خواهد شد.
پژوهشگران در مطالعات جدید خود به بررسی این موضوع پرداخته اند که چرا با وجود اینکه برنامه غذائی مردم کشور فرانسه سرشار از چربی های اشباع شده است، بیماری های قلبی عروقی در بین مردم این کشور بسیار کمتر از سایر کشورهاست. این موضوع که در محافل علمی با نام تناقض یا پارادوکس فرانسوی شهرت دارد، انگیزه انجام پژوهش هایی در این رابطه شد.
نتایج این تحقیقات نشان می دهد که این مسئله ارتباطی به روش زندگی مردم کشور فرانسه نداشته و مهمترین دلیل این موضوع استفاده زیاد از پنیر و نوع متابولیسم آن در بدن است.
در این پژوهش ها همچنین مشخص شد که در مدفوع افرادی که به صورت دائم از پنیر استفاده می کنند، میزان «بوتیرات» که یک ترکیب تولیدشده توسط باکتری های روده ای است، بالاتر از افراد عادی بوده واین موضوع به این جهت دارای اهمیت است که میزان سطح بوتیرات با میزان کلسترول خون ارتباط مستقیمی دارد.
«هان برترام» محقق ارشد این پروژه از دانشکده علوم غذائی آرهوس در دانمارک، در این باره می گوید: «نتیجه این مطالعات به وجود ارتباط بین فعالیت میکروب های روده ای و مصرف پنیر اشاره می کند که شاید این موضوع پاسخ مساله پارادوکس فرانسوی باشد.»
در این مطالعات پژوهشگران دانمارکی به بررسی نمونه های آزمایشگاهی ادرار و مدفوع ۱۵ داوطلب که در برنامه غذایی خود به طور دائم از پنیر و شیر استفاده می کردند پرداختند و این نمونه ها با افرادی که تنها به صورت محدود کره در طول شبانه روز مصرف می کردند، مقایسه شدند.
از سوی دیگر در مطالعات جدید انجام شده توسط پژوهشگران مشخص شد که پنیر و مصرف دائمی آن سبب کاهش کلسترول بد می شود و این موضوع حتی در مورد پنیرهای پرچرب نیز صادق است. در واقع دانشمندان با بررسی عوارض مصرف این نوع پنیرها با میزان مشابه چربی در کره به این نتیجه دست یافتند.

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی