بازیگران زن مشهور بعد از زایمان چگونه وزن کم میکنند؟

هالیوود

سوزاندن چربی هایی که طی ۹ ماه در بدن انباشته شده اند، کار سختی است. این چربی ها برای زنان بازیگر هم مشکل ساز است. در اینجا به برخی روش هایی که آن ها بعد از زایمان در پیش گرفته اند تا به سایز قبلی خود بازگردند، اشاره می کنیم.

 ● رژیم ماهی

آنجلینا جولی، بازیگر معروف و باریک اندام سینما، بعد از آن که فرزندان دوقلوی خود را به روش سزارین به دنیا آورد، حتی یک دقیقه از رژیم گرفتن غفلت نکرد. برخلاف زنانی که به فرزندشان شیر می دهند و شیردهی خوب در کاهش وزن شان موثر است، او شیردهی را آغاز نکرد پس بنابراین کار سخت تری در پیش داشت. آنجلینا حتی قبل از تولد فرزندانش هم ماهی سالمون در وعده صبحانه مصرف می کرد و بعد از زایمان نیز غذای اصلی روزانه او ماهی سالمون، سبزی های گریل شده، پنیر سفید کم چرب و میوه های تازه بود. او در حال حاضر به وزن قبل از بارداری خود بازگشته و از آنجا که دوست دارد دوباره باردار شود، مصرف ویتامین های پرناتال (مولتی ویتامین هایی که قبل از دوران بارداری باید آن ها را مصرف کرد) آغاز کرده است.

 ● ورزش بعد از زایمان

جنیفر لوپز بعد از به دنیا آوردن فرزندان دوقلویش «مکس» و «اما»، ۲۳ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرد اما ۷ ماه بعد اندام او دقیقا مثل قبل از بارداری اش شد و به گفته خودش، تنها رمز موفقیت او ورزش است. جنیفر طی این مدت حداقل روزی ۳ ساعت ورزش متناوب داشت. در کنار ورزش، رژیم مشهور (low cab) که اصطلاحا رژیم (کم قند) است، انتخاب کرد. در طول روز میزان مصرف کالری دریافتی اش از ۱۴۰۰ کیلوکالری فراتر نرفت و مصرف هر نوع شکلات، شیرینی یا حتی میوه های خشک برای او ممنوع شد. طی ۷ ماه، او ۱۸ کیلوگرم وزن کم کرد.

 ● کریستینا آگوییلرا و رژیم سبزی ها

این خواننده جوان که در ماه ژانویه ۲۰۰۸ فرزند خود «مکس» را به دنیا آورد، به دلیل مصرف بالای شکلات در طول دوران بارداری ۱۸ کیلوگرم اضافه وزن داشت که مجبور شد آن را با رژیم سخت در کنار ورزش پایین آورد، ولی طی ۴ ماه بعد از زایمان، فقط میوه و سبزی و آب فراوان مصرف می کرد. کریستینا تمام موادغذایی پرکالری از جمله گوشت قرمز، ماهی و نان را از برنامه غذایی اش حذف کرد و برای تسریع روند کاهش وزن، رو به ورزش شدید آورد، یعنی ۹۰ دقیقه تمرین شدید بدنی ۵ بار در هفته.

 ● اشلی سیمسون و خط کشیدن دور فست فود

ماه نوامبر ۲۰۱۰ «اشلی سیمسون» فرزند خود به نام «برونکس موگلی» را به دنیا آورد و به شکلی باورنکردنی دوباره به وزن قبل از بارداری خود رسید. او برای رسیدن به این هدف دستورات «جکی کلر» را که یک متخصص تغذیه قدیمی و حرفه ای با شعار آشتی دادن مردم با موادغذایی سالم و باکیفیت و پیروی از تعادل غذایی است، اجرا کرد.

این خانم جوان همچنین اقدام به تاسیس رستورانی کرد که منوی آن شامل غذاهای آماده با میوه و سبزی های فصل، ماهی و غذاهای کم چرب است.«اشلی سیمسون» در دوران بارداری عادت های بدی مثل مصرف زیاد فست فود پیدا کرده بود که بعد از زایمان با کنارگذاشتن آن و مصرف بیشتر نان سبوس دار و میوه در وعده صبحانه و ورزش در کنار رژیم توانست اضافه وزن بعد از بارداری اش را از بین ببرد.

 ● جسیکا آلبا و رژیم مرغی

جسیکا ۴ ماه بعد از زایمان توانست وزن اضافه خود را پایین آورد. او برای این منظور رژیم گوشت مرغ و سبزی را انتخاب کرد. این موادغذایی انرژی زا اما کم کالری هستند. او در طول روز فقط سبزی های برگ سبز، گردو یا یک مشت تخمه می خورد و میان وعده هایش هم شامل تخم مرغ آب پز بود. آلبا در کنار رژیم غذایی، ورزش را هم به برنامه روزانه اش افزود؛ ۱۰ دقیقه پیاده روی روی تردمیل، ۱۰ دقیقه دویدن و یک ساعت بدنسازی و تمرین ورزش های رزمی البته همراه با نوشیدن آب فراوان، از اسرار کاهش وزن اوست.

 ● نظر کارشناس

در دوران بارداری افزایش وزن متوسط ۱۷ کیلوگرم از نظر فیزیولوژیک طبیعی است و مقداری از آن یعنی حدود ۳ تا ۵ کیلوگرم مربوط می شود به توده های چربی که در بدن ذخیره می شود، مقداری هم مربوط به وزن جنین، مایعات درون خون، کیسه آب، جفت و… است. دلیل ذخیره چربی در طول دوران بارداری در فلسفه خلقت، ضعیف بودن زن بعد از زایمان است و از آنجا که روند شیردهی فورا آغاز می شود و خود شیر کالری بالایی دارد، ممکن است زن با دریافت غذایی نتواند نیازهای خود و فرزندش را تامین کند. چربی های ذخیره در این مدت به کمک مادر می آید و برای شیردهی سوزانده می شود. درست ترین کاری که برای کاهش وزن بعد از زایمان توصیه می شود، شیردهی است اما در مورد رژیمی که بازیگران مشهور بعد از زایمان داشته اند:

 ● آنجلیناجولی

از مواردی که این خانم رعایت نکرده اند، شیردهی است که خود می تواند روند کاهش وزن را سخت تر کند. نکته دیگر این که ایشان به روش سزارین زایمان کرده اند. در این روش مادر خون زیادی از دست می دهد و این موضوع می تواند باعث کاهش ذخایر آهن در بدن شود. چون بعد از زایمان روند خونسازی آغاز می شود و فرد نیاز بیشتری به منابع آهن و ۱۲B دارد.

رژیم غذایی این خانم فاقد گوشت قرمز و ارگان ها مثل کبد است و آهن و ویتامین ۱۲B پایینی دارد. پنیر سفید کم چرب و میوه های تازه از موادغذایی خوبی هستند که در رژیم گنجانده شده اند. سبزی ها نیز بهتر است پخته نشوند و خام مصرف شوند اما گریل کردن آن ها هم اشکالی ندارد. عیب دیگر رژیم آنجلینا جولی کمبود کربوهیدرات است. کربوهیدرات برای فرآیندهای مختلف فیزیولوژیک مثل تامین سوخت گلبول های قرمز و سوخت مغز لازم است. رژیم این بازیگر به شکلی رژیم پروتئینی ویتامینی است و کربوهیدرات و چربی کافی ندارد. این در حالی است که ۵۵ درصد یک رژیم کاهش وزن باید از کربوهیدرات و ۱۵ درصد از چربی تامین شود. پایین بودن میزان چربی در رژیم غذایی می تواند باعث تحلیل رفتن بافت عضلانی و کاهش عملکرد آن و افت سیستم عصبی و کاهش حافظه شود. این رژیم حتی بر زیبایی نیز تاثیر می گذارد. وقتی بافت چربی زیر پوست تحلیل می رود فرد دچار خشکی پوست و پیری زودرس خواهد شد.

 ● جنیفرلوپز

با رژیم خانم لوپز موافق هستم. قندهای ساده در رژیم ایشان حذف شده و اندیس گلایسمی یا نمایه قندی پایین آمده است. وقتی مصرف قندهای ساده کم می شود، ترشح انسولین که مانع چربی سوزی است، پایین خواهد آمد و درنتیجه چربی سوزی در بدن افزایش می یابد. از سوی دیگر ایشان با ورزش مرتب به چربی سوزی کمک کرده اند. اشاره به این نکته لازم است که رژیم این خانم کم قند است نه بدون قند. قند پایه در رژیم ایشان از میوه ها، نشاسته و غلات تامین شده است اما حذف کامل قند اصلا توصیه نمی شود.

 ● اشلی سیمسون

غذاهای آماده حاوی چربی بالایی هستند که باعث چاقی می شوند. خوشبختانه این خانم بعد از زایمان رو به اصلاح الگو زندگی آورده اند و سعی کردند با اصلاح الگوی تغذیه یعنی مصرف بیشتر میوه های تازه و نان سبوس دار و کم کردن مصرف چربی و با افزدون ورزش به برنامه های روزانه، وزن خود را کاهش دهند.

 ● جسیکاآلبا

به طور طبیعی باید در یک ماه ۴ کیلوگرم وزن کم کنیم. اگر با رژیم غذایی صحیح و تنظیم شده فردی با تحرک بیشتر بیش از ۴ کیلوگرم هم کم کرد، ایرادی ندارد. نکته ای که در رژیم این خانم دیده می شود تمایل ناخودآگاه به حذف برنج، نان یا سیب زمینی است. مردم تصور می کنند این موادغذایی چاق کننده و گوشت، تخم مرغ و پروتئین موادغذایی بهتری هستند. بعد از زایمان نیاز پروتئین بدن بالا نیست بنابراین فرد نباید از منابع آن در حد بالا مصرف کند. گوشت قرمز به دلیل نیتروژن زیادی که تولید می کند عامل شکل گیری اوره و مواد سمی در بدن است. رژیم های پرپروتئین رژیم های سالمی نیستند و همچنین نیتروژن زیاد عامل پیری زودرس است. باید به مقدار مناسب و تنظیم شده از گروه کربوهیدرات ها مثل نان و سیب زمینی یا برنج هم استفاده کرد.

 ● کریستینا آگوییلرا

ایراد عمده رژیم این خانم حذف منابع پروتئینی از رژیم غذایی است.

فردی که تمرین های بدنی بیشتری دارد چون عضلات متابولیسم بالاتری دارند؛ پروتئین بیشتری هم نیاز دارد. از سوی دیگر عمدتا کربوهیدرات ها منابع تامین انرژی در بدن هستند. حذف نان و غلات به معنی حذف منابع تامین کننده انرژی است. در رژیم های کاهش وزن لازم است میزان دریافت کالری را کاهش داد اما نباید هیچ گروه غذایی را حذف کرد. حذف پروتئین از برنامه غذایی می تواند حتی با وجود ورزش کردن باعث تحلیل بافت عضلانی و آویزان و شل شدن پوست شود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی