افزودن شکر به شیر ممنوع!

شیر

 یک کارشناس تغذیه تاکید کرد: در شیر به جای شکر از شیرین کننده‌های طبیعی مانند موز و توت فرنگی استفاده کنید.

آرزو کاوه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: اگر میزان استفاده از کاکائو در شیر در حد کم باشد مشکلی در تاثیر مثبت آن ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه لبنیات تامین کننده پروتئین و کلسیم هستند، اظهار کرد: شیر، ماست، پنیر، کشک و بستنی جزو لبنیات بوده، اما به هیچ وجه خامه و سرشیر خواص لبنیات را ندارند.

کاوه‌ای در عین حال گفت: همچنین متاسفانه برخی از افراد بر این باورند که لبنیات کم چرب به علت جدا شدن چربی، کلسیم را به بدن نمی‌رسانند.

وی با اشاره به بهترین میزان مصرف لبنیات، گفت: همه افراد در دوران و سنین مختلف باید حداقل روزانه یک لیوان شیر و یک لیوان ماست مصرف کرده و کسانی که به شیر حساسیت دارند می‌توانند دو واحد ماست مصرف کنند. زنان باردار و شیرده و نوجوانان باید روزانه سه تا چهار لیوان شیر و لبنیات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همچنین مصرف دو لیوان شیر و چهار لیوان دوغ، یک چهارم لیوان کشک یا مصرف 45 تا 60 گرم پنیر نیز جایگزین دو واحد شیر بوده و همین خاصیت را داراست.

کاوه‌ای در ادامه بر مصرف لبنیات پاستوریزه تاکید کرد و افزود: عملیات پاستوریزه کردن شیر در محتوای آن تاثیری ندارد بلکه باعث از بین رفتن میکروب‌ها می‌شود.

وی چربی پالم را بدترین چربی دانست و تصریح کرد: پالم در شیرهای پرچرب استفاده شده و در لبنیات کم چرب جایی ندارد.

کاوه‌ای لبنیات با چربی 2.5 درصد را نرمال‌ترین نوع لبنیات دانست و گفت: برخی از افراد با مصرف شیر حالت نفخ پیدا می‌کنند که با اضافه کردن چای و عسل می‌توانند با این مشکل مقابله کنند.

این کارشناس تغذیه در پایان خاطر نشان کرد: مصرف شیر به صورت گرم یا سرد در محتوای آن تاثیری ندارد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی