آیا در لاغر شدن، خیلی سخت گیر هستید؟

کاهش وزن

آیا شما جزو اشخاص  ایده آل گرایی هستید و دلتان میخواهد همه چیز صد در صد صحیح  و بدون عیب باشد؟ آیا بر این باور هستید که “یا همه چیز و یا هیچ چیز″ ؟ آیا این ایده آل گرایی شما در رژیم گرفتن توان هم تاثیر گذار است

زندگی واقعی با ایده آل های ما تفاوت دارد. تمایل به بی نقص بودن رو ما معمولاً از فرهنگی که در اون بزرگ شده ایم و از والدین ما به ما منتقل می شود. همین باعث می شود که وقتی که یک رژیم کاهش وزن رو شروع می کنید، سعی کنید که تمام قوانین اون رو مو به مو اجرا کنید. این اطمینان در قلب شما وجود دارد که اگر تمام برنامه رو بدون کوچکترین اشتباه یا انحراف پیگیری کنید، به طور حتم لاغر خواهید شد و وزن کم می کنید. اما مگر تا کی می توان تمام برنامه رو مو به مو اجرا کرد؟ مگر می شود که هیچ وقت دچار انحراف از برنامه نشد؟ مسلماً نمی شود و برای هر کسی پیش می آید که نتواند طبق برنامه پیش برود. به این ترتیب، دچار سرخوردگی می شوید و حتی برنامه رو به طور کامل رها می کنید.

در اینجا چند سؤال رو مطرح می کنیم. اگر پاسخ شما به این سؤال ها مثبت است، یعنی احتمالاً شما یک رژیم گیرنده بیش از حد سخت گیر و ایده آل گرا هستید.

۱ –  آیا معمولاً برنامه کاهش وزن خودتون رو از روز شنبه شروع می کنید؟

۲ –  آیا برای توصیف غذاها و عادت های غذایی خودتون از دو کلمه “خوب” و “بد” استفاده می کنید؟

۳ –  آیا برای اینکه زودتر وزن کم کنید، حتی از برنامه رژیمی که به شما داده شده است هم کمتر غذا می خورید؟

۴ –  آیا از یک برنامه کاهش وزن این انتظار رو دارید که انقدر سخت باشد که شما رو دچار گرسنگی شدید و حس محرومیت از غذا کند؟

۵ –  آیا معتقد هستید که برای دستیابی به وزن هدف باید از تمام غذاهای مورد علاقه خودتون کاملاً چشمپوشی و دوری کنید؟

۶ –  آیا فقط کافیست یک بار اشتباه کنید تا کل برنامه کاهش وزن رو رها کنید؟

۷ –  آیا معتقد هستید که شکست های رژیمی قبلی شما به دلیل عدم تلاش کافی و عدم تمرکز شما بوده است؟

اگر اونچه که گفته شد به نظرتون آشنا می آید و شما هم درگیر اون هستید، احتمالاً عامل اصلی شکست شما در کاهش وزن، خود شما هستید. اما خبر خوب این است که شما می توانید بدون اینکه خیلی به خودتون سخت بگیرید، وزن کم کنید.

در پست بعدی درد دلهای رژیمی به شما خواهیم گفت که چگونه این ایده آل گرایی بازدارنده و پوچ رو از خودتون دور کنید تا بتوانید خیلی راحت تر از اونچه که تصور می کنید، وزن کم کنید. پس با پست بعدی درد دل های رژیمی با ما همراه باشید. همچنین، اگر شما هم دچار وسواس ها و سخت گیری های رژیمی هستید، تجربیات خودتون رو با ما در قسمت نظرات در میون بگذارید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی