۳ کیلوگرم کاهش وزن با حبوبات

حبوبات

عده ای بر این باورند که عدس، نخود و لوبیا چاق کننده اند، درحالی که کاملاً برعکس است،در بسیاری از کشورها، حبوبات بخش اصلی غذای روزانه مردم است. ظاهراً اسپانیایی ها بیشتر از همه حبوبات مصرف می کنند و انگلیسی ها مجبورند هرساله ده ها میلیون تن لوبیا وارد کنند تا ذائقه ملی شان را راضی نگه دارند.
اگر شما نیز فکر می کنید حبوبات ارزش غذایی ندارند و فقط تولید نفخ و چاقی می کنند، کاملاً در اشتباهید. حبوبات سرشار از پروتئین، فیبر و مواد معدنی به ویژه منیزیوم هستند و تنها چیزی که ندارند چربی است، چه بهتر،یک فنجان لوبیا قرمز، عدس یا نخود پخته شامل ۱۴ گرم پروتئین است (معادل پروتئین موجود در یک پرس غذای گوشتی).
همچنین در آن ۹ گرم فیبر (معادل یک کاسه غلات) وجود دارد، ۸۰ میلی گرم منیزیوم (دوبرابر بیشتر از یک پرس غلات)، ۵۶۰ میلی گرم پتاسیم (به اندازه یک پرتقال) و فاقد حتی یک گرم کلسترول است. یعنی غذایی که همه عناصر لازم در برابر عادات بد غذایی و اضافه وزن را داراست، بنا بر آخرین تحقیقات دقیق روی عادات غذایی امریکایی ها، کسانی که حبوبات می خورند وزنشان ۳ کیلوگرم کمتر است و سایز کمر باریک تری دارند (۹/۱ سانتی متر کمتر) که میانگین استاندارد ۳/۳ کیلو و ۵۴/۲ سانتی متر اختلاف است (بدون به حساب آوردن نوجوانان). حبوبات فاقد لیپیو و اسیدهای چرب هستند، بنابراین مصرف کنندگان لوبیا ۲۲ درصد کمتر از سایرین در معرض چاقی هستند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی