لاغری موضعی و رفع سلولیت با جدیدترین دستگاه های لاغری

دکتر فرهاد هوشیدری - کاشت موی طبیعی ، جراحی زیبایی ، پاک کردن تاتو در یک جلسه ، لیزر پوست و موهای زائد

دستگاه‌های لاغری موضعی که به منظور کاهش چربی در نقاط خاصی از بدن استفاده می‌شوند عبارتند از :

1. دستگاه RF

2. دستگاه کویتیشن

3. LPG

 

1) دستگاه RF

امواج راديو فركانسی (RF) سالهاست كه در دنياي پزشكي براي اهداف گوناگون كاربرد دارد . سلوليت و انباشتگي چربي در نواحي مختلف بدن و بهم ريختن تناسب اندام ،  Aging (پيري پوست)، چين و چروك صورت و دور چشم، آكنه موضوعات بحث و عمل هميشگي حوزه پوست و زيبايي اند بطوريكه سبب توليد انواع روشها و تكنولوژيهاي درمان مشكلات ياد شده گرديده است . ساختار اصلي سيستم هاي RF در واقع شامل يك نوسان ساز امواج الكترونيكي (RF.oscillator) در محدوده فركانس راديوئي است .

RF_Tightening وسيله اي است كه امواج راديويي را با فركانس بالا توليد و از بافتهاي بدن عبور داده و موجب توليد حرارت عمقي به ميزان 38 الي 44 درجه سانتيگراد در آنها مي شود . به طور کلی استفاده از این دستگاه می تواند در دو دسته ذیل مثمر ثمر واقع گردد :

1 ) درمان سلولیت و لاغری موضعی ( ناحیه هایی مانند : شکم ، پهلو ، ران ، بازو ، سینه ، غبغب و … )

2 ) جوانسازی ( کلاژن سازی ، از بین بردن چین و چروک های سطحی مانند خط خنده و … ، پف چشم ، سیاهی زیر چشم و … )

 

2) دستگاه کویتیشن

 کويتيشن چيست؟ مکانيسم اثر ان چگونه است؟
  به برخورد امواج اولتراسوند( نوعي امواج صوتي ) با فركانس بسيار زياد با مولكول هاي اب و تشکيل و فوران حباب هاي ريز در آب كويتيشن گويند.
انجام كويتيشن در بافت چربي ، سبب تشكيل حبابهاي ريز در اطراف سلول هاي چربي مي شود كه به شدت تحت تاثير امواج اولتراسوند ، در حال لرزش و فوران مي باشند ، برخورد اين حبابها با ديوارۀ سلول هاي چربي و تركيدن انها سبب پارگي ديوارۀ سلول و بيرون ريختن چربي درون سلولي ( تري گليسريد) و خروج اب درون سلولي مي گردد.

 اب درون سلولي بوسيله سيستم  لنفاوي تخليه و بوسيله  كليه ها به شكل ادرار دفع مي شود. از اين رو يكي دو روز بعد از انجام كويتيشن دفعات ادرار افزايش مي يابد.تغيير رنگ و بوي ادرار هم در بعضي بيماران چاق ديده شده است . .بنابراین همیشه نوشیدن آب فراوان در همان جلسه وروز بعد از جلسه توصیه می شود .
 و اما چربي درون سلولي ( تري گليسريد )که با كويتيشن ازاد شده ، بوسيلۀ انزيم ها به گليسرول و اسيدهاي چرب ازاد تجزيه مي شود. گليسرول نوعي چربي محلول در اب است كه پس از كويتيشن وارد گردش خون مي شود و هر سلولي كه نياز به انرژي دارد انرا از خون دريافت كرده به مصرف سوخت و ساز ( متابوليسم ) مي رساند. اسيدهاي چرب (غيرمحلول در اب ) بوسيلۀ سيستم گردش لنفاوي به كبد برده مي شوند و در انجا به مولكول هاي ديگري تبديل مي شوند و مثل گليسرول در سلولها به سوخت و ساز مي رسند.
 در هر جلسه كويتيشن , تعدادي از سلولهاي چربي از بين ميروند و چون تكثير انها غير ممكن است ، پس درمان با كويتيشن ماندگار و هميشگي است.
درواقع بدون جراحي و كاملاً ايمن توانسته ايم با كمك كويتيشن سلول هاي چربي را از بين ببريم .به دليل قدرت بالاي اين تكنيك ، در هر جلسه كاهش سايز قابل ملاحظه ، چشمگير و ماندگار است. اثر كويتيشن تا 3 ماه در بافت چربي ادامه دارد و همينطور بهتر مي شود.
در هر جلسه چند سانت از موضع کم خواهد شد؟
میزان تغییر سایز در افراد متفاوت است به دلیل سن – جنس- مقاومت بافت چربی و…. اما با توجه به تجربیات بدست آمده این مقدار بین نیم تا یک و نیم سانت در هر جلسه می باشد.
تعداد جلسات استفاده از دستگاه چگونه است؟
بصورت هفته ای یک یا دو جلسه  می باشد ومابین ۸ الی۲۰ جلسه بسته به میزان چربی  ادامه می یابد
آيا اين روش درد هم دارد؟
خير در اين روش فرد کاملا راحت ااست و به هيچ  عنوان احساس درد ندارد.
آيا همه افراد مي توانند از اين دوش استفاده نمايند؟
محدودیت استفاده از امواج اولتراسوند در افراد دارای کبد چرب ، فشار خون  و چربی بالا وافراد دیابتیک می باشد.

3)دستگاه LPG

دستگاه LPG چگونه کار می کند؟

دستگاه LPG که از جدیدترین تکنیک های درمان سلولیت و کاهش سایز و لاغری موضعی است، در مناطق مختلف پوست کاربرد دارد.

لیپوماساژ توسط این دستگاه غیر تهاجمی بوده و نیاز به بی هوشی ندارد. این دستگاه با استفاده از یک موتور مخصوص باعث ایجاد مکش قابل تنظیم در شدت و فرکانس می شود که با دو غلطک باعث کشیده شدن پوست می شود.

ماساژ مکانیکی دستگاه با ایجاد یک فشار مثبت و حرکت کردن بر روی پوست و ایجاد فشار منفی بر لایه های زیرین پوست اثرات خود را بر روی پوست و سلولیت و چربی های زیرین پوست، عضلات، و یا استخوانها و عروق و اعصاب می گذارد، بدون اینکه اثرات سوء بر لایه های فوق بگذارد.

تکنیک رول (گردش)

دو غلطک مستقل در دستگاه LPG در حالیکه حرکت رو به جلو دارند کمک به کشیده شدن پوست می کنند. این روش در درمان بافتهای مختلف از جمله؛ سلولیت، چربی، ادم پوستی، بافت فیبری در پوست، چسبندگی های پوستی، التهاب های پوستی، پوستهای نازک شده و شکننده و حساس، موثر می باشد.

تکنیک بلند کردن (Lift)

با ایجاد پالس های ضربانی کوچک در سر دستگاه باعث ایجاد موجی در بافتهای بدن می شود که نتیجه آن تحریک سیستم ظریف سازی پوست است. که با توجه به میزان فرکانس بخش لیفت دستگاه (۴، ۸ یا ۱۶ پالس) و قدرت مکش انتخاب شده (که شدت آن قابل تنظیم است) این تحریکات برای زیبایی سازی و اهداف درمانی از جمله پوست نازک و شکننده، ادم بافتی، اسکار پوستی، چین و چروک پوستی، لیفت پوست استفاده می شود.

مکانیسم اثر اندرمولوژی

تحریک مکانیکی عمل اصلی دستگاه است که توسط جامعه علمی اثرات آن به اثبات رسیده است. تحریک مکانیکی بر روی سطح پوست باعث ایجاد سیگنالهایی برای سلولهای پوستی می شود که پاسخ فیزیولوژیک سلولها به آن به شرح زیر است:

برقراری مجدد جریان خون و لنف در بافتهایی که دچار سلولیت شده اند. افزایش درناژ لنف و خون و در نتیجه از بین بردن مواد زائد تجمع یافته؛ و به همین ترتیب بهبود متابولیسم و تبادلات سلولی در سلولهای درم از جمله فیبروبلاست ها تحریک فیبروبلاستها جهت تولید کلاژن و الاستین فعال سازی تجزیه چربی ها

آیا تحقیقات پزشکی این روش را تائید کرده است؟

روش اندرمولوژی ال پی جی یک سیستم ماساژ تائید شده توسط FDA در سراسر جهان برای درمان لاغری و سلولیت می باشد. در یکی از تحقیقات ثبت شده در PubMed روی ۳۳ خانم برای درمان سلولیت به روش LPG در هر هفته ۲ بار و بمدت ۱۵ جلسه موثر بودن این روش را در کاهش سایز و بهبود سلولیت اثبات کرده است.*

شروع اثرات LPG از چه وقتی می باشد؟

شروع اثرات درمانی با LPG از همان جلسه اول می باشد ولی اثرات قابل مشاهده معمولا از جلسه ششم به بعد می باشد، که حالت پوست پرتقالی سلولیت از بین رفته و پوست نرم و صاف ایجاد می شود.

آیا رژیم غذایی همراه با LPG لازم است؟

رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه به همراه جلسات LPG باعث اثرات مناسب تر و بهتر می شود. و اگر هدف شما از درمان به روش LPG کاهش وزن هم باشد توصیه به رعایت رژیم غذایی و ورزش می شود.

چرا فعالیت بدنی بعد جلسات LPG توصیه می شود؟

از آنجا که با تجزیه چربی های بدن یک منبع انرژی در خون آزاد می شود با افزایش فعالیت این منبع انرژی توسط عضلات استفاده شده و مانع برگشت آنها می شود.

تعداد جلسات درمانی و مدت هر جلسه درمانی چقدر است؟

هر جلسه درمان حدود ۳۰ دقیقه ؛ و هر دوره درمانی حدود ۱۵ جلسه می باشد.

آیا نتایج درمان دائمی است؟

اگر عوامل ایجاد شرایط اولیه (قبل درمان) تغییر کند و یک ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل داشته باشید به همراه درمانهای نگه دارنده هر ۴-۳ هفته ۱ بار می تواند نتایج دائمی داشته باشد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی