روغن پالم عامل سکته قلبی در ایران

روغن پالم عامل سکته قلبی در ایران

معاون وزیربهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام واردات500 هزار تن روغن پالم در سال گذشته گفت: در بازرسی های وزارت بهداشت نمونه هایی از روغن پالم در فرآورده های لبنی پرچرب وجود داشته و مطمئنا با تمامی کسانی که در این تقلب نقش داشته اند، برخورد خواهد شد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، «رسول دیناروند» افزود: متاسفانه در سال92 حدود50 درصد میزان واردات روغن گیاهی کشور روغن پالم بوده است.
وی اظهار داشت: این روغن کمترین کیفیت و اسیدچرب اشباع بالایی دارد که این اسید چرب اشباع با زنجیره بلند شبیه اسیدهای چرب اشباع موجود در روغن جامد است.

این مقام سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ثابت شده که روغن های جامد نباتی یا روغن هایی که دارای اسید چرب اشباع بالا هستند مثل پالم، در گرفتگی عروق و حتی افزایش سرطان ها دخالت دارند، خاطر نشان کرد: متاسفانه روز به روز سن ابتلا به گرفتگی عروق و سکته های قلبی در کشور کاهش می یابد که بخش عمده آن وابسته به تغذیه از جمله مصرف اسیدهای چرب اشباع ناشی از روغن پالم است.
معاون وزیر بهداشت گفت: با پیگیری های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سال جاری دولت تصویب کرد که میزان واردات روغن پالم به حداکثر30 درصد برسد چون سال گذشته بیش از 500 هزار تن واردارت روغن پالم داشتیم.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی